One year later.


Idag är det den 7 september 2011. För exakt ett år sedan lämnade jag Sverige för ett år i USA. Nu är året över. Och 11 månader av 12 har jag spenderat i Sverige.

Det är med blandade känslor som jag tänker tillbaka på min korta tid i USA (som kändes som en hel evighet). Mest är känslorna dåliga. De flesta som åkt har iaf känt att de är glada över att de vågade, glada över att ha testat på det. Jag har knappt hört talas om en enda person som ångrat att de åkte till USA. Men, jag har fortfarande inte kommit fram till om jag ångrar mej eller inte. För den tiden jag tillbringade i USA tog så hårt på mej, och den påverkar mej fortfarande, typ varje dag.

Men, självklart finns det ju bra saker med det hela, (eller?). Många erfarenheter och lärdomar, som man kan dra nytta av i livet.

Kan hända att det blivit annorlunda om jag åkt vid ett annat tillfälle, till en annan familj, med en annan inställning o.s.v. Kanske borde jag ha rematchat, kanske gjorde jag rätt i att åka hem, kanske var det fel.

Men, det enda jag vet nu är resultatet av vad som hände. Något annat är egentligen onödigt att spekulera i. Jag åkte hem, jag har bott i Sverige detta året, jag har börjat plugga, jag har jobbat, och jag har umgåtts med underbara vänner, både nya och gamla. Om jag stannat i USA hade jag missat allt detta (men säkert gjort andra bra saker). Men jag är lycklig NU, och det är allt jag vet något om.

Så nu säger jag hejdå till bloggen än en gång. Hejdå! One year later.

Kommentarer
Postat av: Jenny Bodell

Hej!

Mitt namn är Jenny Bodell och jag går sista året på gymnasiet. Mitt projektarbete går ut på att jämföra 3 olika aupairförmedlingar. Så jag undrar om du skulle vilja svara på några frågor som jag har? Om du skulle kunna svara på några frågor kan du skicka ett mejl till [email protected] så skickar jag frågorna till din mejl.

Tack på förhand :)

2011-10-19 @ 22:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0