Välkommen.


Detta är vad familjen mötte mej med på tågstationen. Jag åkte nämligen tåg från Stamford till Washington DC, det tog typ 5 timmar eller något sånt. Vi var jättemånga au pairer på tåget, och vi hade en egen vagn. Jag underhöll mej genom att spela Plants vs. Zombies, och så kollade jag på halva twilight. Sen dog batteriet på min dator, och min kontakt passade inte i tågets uttag..

jaja, här har vi den fina stora teckningen, och blommorna!


Sånt blir man glad av! Har fått teckningar av barnen också, dom är jättesnälla, söta och glada över att ha mej här. "I'm in love with you" sa en av tjejerna igår. Aww. Får se hur länge det håller i sig.

Familjens nuvarande au pair är kvar här i 1,5 veckor till, vet inte om jag har sagt det. Så hon bor i det riktiga au pair-rummet, och jag sover i gästrummet. Men I don't mind, för jag älskar verkligen gästrummet! Hon är iaf svensk, jätteskönt! Följde med henne och en till svensk au pair till DC idag, till svenska ambassaden, för de skulle rösta. Så jag har varit på svensk mark idag! Sen åt vi lunch på cheesecake factory, jättegott.

Det allra bästa med restauranger här i USA är att man alltid får ta hem maten som blir över. Och jag äter aldrig mer än en halv portion, för de är megastora. Så det är verkligen en bra grej, man får 2 luncher till priset av en.
Andra bra saker är att man alltid får fri påfyllning av dricka, man får gratis bröd och så. Det dumma är bara den eländniga dricksen. Man måste typ ge ett visst antal procent i dricks. tror det är 15 % på lunch och 20% på middag eller nått. Jobbigt!

Meen, doggy bag är bra!

Har skypat med familjen hemma idag också, myyys! <3

bye

Kommentarer
Postat av: malin

jag ge aldrig dricks, tycker taxan räcker :P

2010-09-14 @ 04:04:31
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

klart du inte behöver, vad ska dom göra? springa efter dig eller :P haha, jag palla väl inte sitta och räkna och hålla på och maten inte är värdlsklass så vägra jag slösa min lilla lön på deras mat :P

2010-09-14 @ 06:16:38
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

jap, den gör det!!! jag ha typ 10 kronor, men du få använda Quarters helt enkelt ist ;D

2010-09-16 @ 05:55:44
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Aha, det var kanske så den hete. :P Mne jag gillar inte såndär lättsamma "tokroliga" komedier. Så jag är övertygad om att jag inte hade gillat den. :P



Jag vet inte. Vi får försöka ses någon dag. :) När slutar du om dagarna? För jag har nog svårt att hinna åka till Tysons under dagen medans barnen är i skolan.

2010-09-28 @ 02:15:49
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0