Otaggad?


Klockan har passerat midnatt, och det är därmed 2 dagar tills jag åker till USA. Är jag nervös? Svar nej. Är jag taggad? Svar nej. Whaaat? Vaddå inte taggad??

Grejen är den att jag har sett fram emot detta så länge, jag har varit astaggad aslänge, och inte pratat om annat än att åka till USA. Det gör jag fortfarande, pratar, men mer av gammal vana. Jag matchade med min familj (vi tackade ja till varandra) den 7 juni. Det är 3 månader sedan. Jag har haft så lång tid att vänta, att längta, och att tagga. Och jag har väntat, längtat och taggat! I 3 månader. Det börjar ta slut nu liksom.

Jag är så van vid tanken på att jag åker om bara ett par dagar, så det är ingen stor grej längre. Det är en del av mitt liv, som varit inplanerad länge. För länge. Det känns slentrianmässigt typ. Jag tror att 3 månader är för lång tid att vänta mellan matchningen och avresedatumet. Allt jag har gjort i 3 månader har varit att fördriva tiden i väntan på den 7 september. Jag har gjort saker, jag har levt, men ändå har mitt mål hela tiden varit USA.

Det kan vara bra att ha lite tid på sig mellan matchningen och avresan, för att hinna vänja sig vid tanken, för att fixa allt praktiskt, och för att säga hejdå till vänner. Men 1 månad räcker, max 2. Jag har haft 3.

just nu, när jag tänker på att jag åker till USA i övermorgon, känner jag ingen glädje. Jag känner inget annat för den delen, ingen ledsamhet, ingen saknad, ingen nervositet, men jag är inte taggad.

Meen, kom ihåg! Detta är hur jag känner just nu. Jag kände inte så igår, jag känner kanske inte så i morgon. Detta är första gången jag känner opepp. Hoppas det går över, gärna innan jag åker.

Tagga mej, någon?

2 dagar.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Haha jaa, jag visste inte heller att man kunde få matchningar därifrån. Men rätt häftigt ändå. :)

Jag vet inte varför men jag känner att jag vill vara i själva USA, det känns som att jag kommer att vara på en liten ö om jag bor hos den familjen men ändå så blev jag skitglad när min förra match åkte på semester till Hawaii en till två gånger om året. Konstigt! Nu får jag chansen att bo på Hawaii i ett år men jag blev typ mer glad när jag fick chansen att åka på semester dit en eller två gånger. Haha.

2010-09-05 @ 03:21:37
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inget konstigt med det, klart det blir så.. OCH det kommer ändras också, när vi väl står där på Landvetter :D. Jag själv är riktigt otaggad idag, för nu börjar hejdåen ta slut och imorgon åker jag typ.. det är lite konstigt i magen.. + min mamma gråter o sånt haha (ja hon är glad för min skull såklart, men hon är sån sån lipar:P haha). MEN vi ska tagga oss själva!!

2010-09-05 @ 10:07:39
URL: http://josefinaupairinamerica.blogg.se/
Postat av: Tinde

Duktigt! Haha ja mamma tvingade mig börja igår & så tänkte jag att jag lika bra kan göra klart det, känns skönt idag men tror det är därför jag fått fjärilar i magen!

2010-09-05 @ 10:31:38
URL: http://tindes.se
Postat av: Martina

Jag känner PRECIS samma sak. Börjar nästan bli galen på att jag inte känner.. någonting. Jag har drömt om det här i flera år och nu känner jag nada, jag vill ju bli taggade nu alltså! Man vill ju kommer ihåg det här som ett roligt minne innan också..

2010-09-05 @ 18:01:48
URL: http://joietoujours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0