Jetlag är en myt.


Hejhej folk! Idag har vi haft lektioner hela dagen, men med ganska många korta raster. Vi får 15 minuter lite nu och då, då man passar på att gå på toa, kolla mailen, och sen måste man tillbaka. Vi hade en längre rast i samband med lunchen också, och då gick jag med svenskarna till Target. Har inte varit ute under dagtid innan, (bara lite på flygplatsen i NY), och jag blev otroligt chockad över hur varmt det är! Helt klarblå himmel och strålande solsken! Har inte kollat nån termometer på hur varmt det var, men det var lätt 30 grader. Minst! 35 kanske, eller 40. Jag vet som sagt inte, men det var kokhett, varmare än svenska sommarens varmaste sommardag.
                                                             
Inomhus däremot är det svinkallt. Iaf om man jämför med utomhus. Man går iaf med tjocktröja. Det finns luftkonditionering på rummet som tur är, dock låter den som bara den varannan minut typ.



                                                                        The Swedes on their way to Target!



                                                                                                  Hotellet

Jag har fått två rumskompisar, från Ukraina bägge två. De kom i går natt, när jag sov. Fast jag vaknade när de kom, pratade lite med dom och sen somnade jag om igen. Det konstiga är att de ska inte alls till samma ställe som mej sen, de ska till Michigan och Ohio. Meningen är att man ska komma i samma rum som folk som ska till typ samma ställe, och det finns massvis av au pairer här som ska till DC, så jag vet inte varför det inte är så för mej. Men men, det funkar. Har lärt mej säga hej och hejdå på ukrainska/ryska iaf!

Det är ungefär 200 au pairer på hotellet, och vi är uppdelade i 2 grupper. 8 svenskar.

Till lunch idag fick vi taccos, och till middag fick vi pizza och kakor. God mat, även om vi inte äter jätteofta. Det är frukost, lunch och middag som gäller. Inga mellanmål här inte. 





                                                                                               My room

Det här med jetlag tror jag är en myt. Jag känner mej precis som vanligt, för mej är klockan 23 nu, alltså USA tid. De där 6 timmarna som skiljer försvann direkt när jag landade i NY. Jag har inte varit nått trött idag. Borde nog gå och lägga mej snart ändå, för ska upp vid halv 7 eller nått sånt. Men det är full aktivitet i rummet, båda mina rumskompisar är här, plus en ryss. En pratar i telefon och de andra sitter vid datorer. Det är riktigt bra att vi får gratis internet, trådlöst på hela hotellet!

Jag har förresten fått en present från min värdfamilj! De ropade upp namn på vissa au pairer under ett möte, så fick vi gå o hämta paket. Jag fick massa askar mer frukt, nötter, kakor och godis. Kul att de tänkt på en :)

Det är störande att ni svenskar sover på nätterna! Enda tiden jag har att chatta, skypa eller prata är typ på kvällen, och då sover ni. Men vi hinner prata så småningom. Har ju ett helt år på oss.

I morgon kväll ska vi på tur i New York City, kul kul kul!!! Nu ska jag sova.

Bye,

Kommentarer
Postat av: malin

jetlag har man inte på skolan, den kommer troligtvis när du är hos familjen, på skolan sov jag som en gris! (:

2010-09-09 @ 06:05:28
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

myt är de ju tyvärr inte, men kanske inte du får de ;D

2010-09-09 @ 15:42:59
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Tinde

det är INTE en myt!!! jag är så sjuuukt jetlaggad!

2010-09-12 @ 02:41:10
URL: http://tindes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0