Internationellt körkort, var är du?


Jag skickade in ansökan om att få internationellt körkort i fredags, men när jag inte fick det idag torsdag, så ringde jag för att försäkra mej om att det skulle komma i tid.

Jag: Hej jag har skickat in och ansökt om internationellt körkort, och ville bara ringa och se så att det blir skickat idag, för jag åker iväg på tisdag och vill vara säker på att det verkligen kommer fram.

Han: På tisdag säger du? Ja då får du vara väldigt snabb med att skicka in den.

Jag: Men jag har redan skickat den.

Han: Jahaa får jag ditt personnummer då?

(Han får mitt personnummer).

Han: Det står här att den kommer skickas på fredag.

Jag: Det finns ingen möjlighet att den kan skickas idag? För jag måste vara helt säker på att få den i tid.

Han: Hmm, jag ska kolla här......................den skickades igår.

Jag: Okej vad bra, tack :P

Inte världens bästa koll där, men jag borde iaf få mitt körkort i morgon! :)

5 dagar kvar. Det låter väldigt lite faktiskt. Ikväll ska jag umgås med datakillarna, spela tv-spel en sista gång. I morgon måste jag rösta. Sen på lördag ska jag på kalas. Sen ska jag packa.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Sv. Det som är väldigt kul är att när jag google mapade det så såg jag ett ställe jag visste att jag hade sett förut och funderade på vilken av bloggerskorna jag följer som var där/skulle dit och det visade sig inte vara någon mindre än Du! Denna familjen bor i GAithersburg typ 10 min från där du ska bo som jag fattat det :P



Va motormännen verkar röriga förresten, kanske inte räcker med 10 dagar innan att beställa ?!

2010-09-03 @ 08:46:11
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Cornelia

sv haha jaa, när den kommer ja bebben kommer ju först i mars så jag får hålla till godo med min treåring :P Nej det har vi inte, men jag tror att vi ska prata idag igen. Snackade ju både med mamman och au pairen igår och det verkar inte som man kan hitta en bättre familj så det känns mycket bra, fast man ska inte ropa hej :P

2010-09-03 @ 10:09:30
URL: http://www.conken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0