I USA! Resa och bilder.


Hej hej hej alla människor. Nu är jag här! Så längge som jag drömt, planerat, väntat och längtat! Nu är jag här!

Resan gick bra, fick strassa massa i Frankfurt, och vänta massa i New York, men alla är framme och alla har fått sina bagage! Av oss fyra svenskar som åkte tillsammans alltså.

I morse, alltså tisdag morgon den 7 september, så gick jag upp klockan 01.50. Gick och la mej alldeles för sent kvällen innan, eftersom jag inte packat i tid, så jag sov ungefär 1,5 timmar den natten. Hela morgonen kände jag mej helt konstig. Jag mådde illa, och det kändes som om jag skulle börja gråta så fort jag öppnade munnen. Så jag var tyst mest hela morgonen. Ville inte gråta. Antagligen var jag nervös, men ändå inte. För jag är inte nervös. Men min kropp var det tydligen.

Det gick som tur var över när vi kommit en bit på vägen till landvetter, så jag kunde prata igen. Mamma och pappa skjutsade mej till flygplatsen, de hade tagit ledigt båda två, och det är jag jätteglad över! Sa hejdå till dem och mötte upp mina resekompisar vid 05.45. Jag grät faktiskt inte en enda tår! Det känns bra, för om jag skulle börja gråta skulle jag bara få hemlängtan. Och vad ska det vara bra för, när man inte ens har åkt?

Vi checkade iaf in, gick igenom lite säkerhetskontroller, satte oss vid några bord och väntade, tills vi gick på det första planet. Det var ett pyttelitet, med bara en mittgång, och 3 stolar på vardera sida. Ett riktigt skitplan. När vi kom fram till Frankfurt var vi lite sena, och fick småspringa genom hela flygplatsen. Inte lätt på en så stor flygplats, där man knappt vet vart man ska! Och det blev inte bättre av att ingen av alla som jobbade där kunde ett ord engelska?! Illa!

Men vi hann, och fick sedan ändå sitta på planet i en timma innan det lyfte. Ingen av oss fyra tjejer fick platser bredvid varandra från början, men vi bytte med lite folk, så tre av oss satt jämte varandra. Stackars Josefin satt ensam. På samma rad, men på andra sidan mittgången bortanför annat folk. Detta flygplanet var större, med två vångingar, och 10 säten + 2 mittgånar brett. Men det var inte nån lyx för oss. Handbagaget fick inte plats nånstans, och man kunde inte skjuta det under sätet framför sig, så vi fick ha det där våra fötter egentligen skulle vara. Inte världens bekvämaste, och där satt vi i över 8 timmar.

Världens äckligaste mat också! Och knappt någon somn blev det, iaf inte för mej. Slumrade till lite nu och då under ungefär en timmes tid.

Här kommer bilder på maten, den äckliga maten!



Tysk "Rostbratwurst SCHWEIN" Det fanns kyckling också, men den var slut när matvagnen kom till oss. Detta ska alltså föreställa äcklig tysk korv, och potatismos?! Det uppe i vänstra hörnet av matlådan. Det var typ rivna kletig potatisar blandat med nån gegga. Senare kom flygvärdinnorna och frågade vad man ville ha för eftermiddagsfika, en hotdog eller en tuna sandwich. Jag valde hotdog.



Detta var vad jag fick. Hotdog, yeah right! Yttersidan av skalet till brödet var okej. Köttet eller korven eller dammtussen eller vad man nu ska kallade gick inte att äta.

Så man blev det inte mycket av denna dag. Tur att jag hade mitt godis <3

Anyway, när vi kom fram till New york, JFK airport, hämtat våra bagage och gått igenom alla säkerhetskontroller så blev vi uppmötta av en kvinna med en au pair in america-skylt. Hon sa att vi var tvugna att vänta in ett till flyg, men att vi skulle åka om en timma. Två timmar senare åkte vi, och ytterligare nån timma efter det kom vi alltså fram till hotellet. Jag orkar inte skriva massa nu, kan göra nått mer lite detaljerat inlägg sen, men nu sitter jag iaf i min stora hotellsäng, i mitt än så länge egna hotellrum. men det ska vara 3 au pairer i varje rum. Frågan är bara om de 2 andra kommer nu ikväll nån gång, eller om de kommer imon. Men de borde verkligen komma snart. Jobbigt om jag ligger o sover när dom kommer.

Det är jobbigt att skriva på datorn när jag sitter i sängen, så det får som sag blir nått mer inlägg sen nån gång. När vet jag inte, kan nog ha rätt fullt upp här i dagarna. Här kommer massa bilder iaf!



                                            Svenskar, en ryss och en sydafrikan på JFK airport NEW YORK!



                                      Taxi taxi, ochjag tror vi åkte med planet där i bakgrunden. Iaf ett likadant. 



                                                                                       Manhattan skyline.

Nej nu tror jag att det blir sömn. Borde inte vara så svårt, med tanke på att jag sovit ca 2 timmar de senaste 40 timmarna.

Blev kanske ett lite osammanhängande inlägg, men jag ville mest bara berätta att jag är framme. I USA.

Here it begins ~ My USA Diary

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Fy tusan va äcklig den där maten ser ut! Det ser ju ut som att den har legat och möglat i nåt år eller så. Uuuuh!

Men va kul att du är framme i USA nu! Hoppas du får det superkul! :)

2010-09-08 @ 12:12:09
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh vad spännande! skriv skriv skriv massor!:) får mig att tänka på min tid i usa. åkte också med aupair in america:)



klasserna är skitbra och new york tour går inte att beskriva med ord!!:)

lycka till med allt nu!

puss&kram

2010-09-08 @ 20:12:00
URL: http://elinslondon.blogg.se/
Postat av: Nathalie

I know, I know, Lollo! Kanske, kanske kommer vi ses i DC. I sa fall flyttar jag dit till slutet av nasta vecka. ;)

2010-09-09 @ 04:37:54
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: Tracy - BLOGGDESIGN!!

Gud vad kul att vara i USA.!! hur länge är du där? :D



http://ghattas.blogg.se

http://ghattas.blogg.se

http://ghattas.blogg.se

2010-09-09 @ 05:42:26
URL: http://ghattas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0