Spontanskype med Amerika


Skypade nyss med min allra nyaste matchning, familjen från Maryland med två barn på 2 och 4, varav 2-åringen har autism. Pratade med mamman. Hennes skype fungerade väl inte jättebra, det var svårt att höra emellanåt. Hon försökte ringa min hemtelefon då, men så funkade inte hennes mobil så det gick inte heller. Men vi pratade så gott det gick. Det hon oroade sig mest över var att jag är så ung, och något mer som jag inte kommer ihåg just nu.

Hon skulle skicka ett mail med frågor. Jag vet inte varför hon inte passade på att fråga nu när vi ändå pratade, men det var nog för att ljudet var skumt. Jag frågade så mycket jag kunde iaf. Familjen är kristen, katoliker. De firar jul och så som vanligt, och jag får gärna vara med dem om de vill. Jag frågade om de ser au pairen som en familjemedlem eller en anställd, och hon sa att de definitivt skulle se mej som en familjemedlem. De hade haft en au pair innan för ett par år sedan, men det hade inte funkat jättebra. Inte jättekul att höra kanske, men bra att de är ärliga!

Jag skulle jobba 9 timmar per dag, 5 dagar i veckan. Så det blir verkligen fullt utnyttjat av de 45 timmarna. Ledig varje helg. Dom har en liten liten hund som jag inte skulle behöva ansvara över, bara släppa ut ibland. Det är mycket mer jag vill veta egentligen, men jag får väl skicka massa frågor när jag svarar på hennes.

Sova snart kanske.

Kommentarer
Postat av: emilia, Au pair i Los Altos, California

HEjsan, Ja kajsa var i min värdfamilj när hon kom hit först i sommras. Kanske i en månad. Men som du säkert vet så blir inte alla matcher bra, man passar inte ihopa med alla.



De var i transision och då fick de Lucy.. Lucy var med i TRansison och hennes år tog slut i Januari, det vill säga när jag kom. Lucy förlängde dock sitt år, fast i en annan familj. Så hon bor kvar i Los Altos.



Min familj är jättebra, och jag gillar dem. Men alla passasr inte ihopa. :P



2010-05-22 @ 19:13:25
URL: http://emilia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0