Match number twelwe.



Min tolfte match. Skriver inte så mycket om den, eftersom jag redan bestämt mej för att tacka nej. Återigen p.g.a. barnens åldrar. Jag tänkte att jag inte skulle få några matchningar med gamla barn nu längre, men tydligen spelar det ingen roll vad man kryssat i.

City, State: EVANSTON, ILLINOIS
Gender and Age of Children: Male-12 ,Male-9
Pets: None

Barnen är snart 13 och 10. Äldsta hittills, nej tack. Annars gillar jag stället starkt, bor väldigt nära vissa andra blivande au pairer vars bloggar jag läser. Läser massvis au pair bloggar nu. Hela tiden.

Connecticut känns bra förresten. Största nackdelen just nu är nog hunden. Plus att jag hellre skulle vilja bo nån annanstanns. Fast CT är kanske jättebra, och stället är troligtvis inget som kommer att avgöra. Skulle vilja ha yngre barn med, men det vet nog alla vid det här laget. Har inte bestämt nån tid att prata med CT igen, ska nog skicka ett mail strax och boka skypedejt med mamman eller nått.

Något som au pairen från Connecticut upprepade flera gånger som ett stort plus är att man lätt får vänner som bor i Vermont, och att man då kan åka över till Canada där man får dricka fast man inte är 21. För det första: Får man ens lämna USA när man är au pair där? Och för det andra, jag dricker inte. Tycker inte det verkar vidare skojj. Så det är väl inga plus jag går efter direkt.

Men jag gillar familjen! Så vi får se..

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Gud, vad synd, kunde inte barnen varit typ 3 och 1 år i stället? Ha det hade ju varit myyycket bättre! Det hade ju varit kul.. men jaja! Håller med jag skulle också vilja ha lite yngre barn!



Hur går det med CT familjen, du verkar inte helt övertygad... ?

2010-05-17 @ 11:25:31
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: malin

klart du få lämna landet :D

2010-05-17 @ 22:17:44
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0