Match number ten.



Match number ten, come and gone.

Det här var den skummaste matchningen hittills, det kortaste, mest oförberedda och minst nervösa samtalet. Jag fick mail från APIA, men hade inga större förväntningar när jag skulle öppna mailet. Och det går fort, sjukt fort, att bedöma om familjen går förbi "första rensningen" eller vad man ska säga.

City, State: HEATH, TEXAS
Gender and Age of Children: Female-11 ,Female-9
Pets: Cats ,Dogs ,Other Animals

Det första jag lägger märke till är ju såklart barnens åldrar. Alldeles för gamla, så redan där har man glömt bort matchningen typ. Lagt den bakom sig. Kollade igenom bilderna på familjen lite snabbt, sen återgick jag till vad jag höll på med. Sen efter några minuter ringer min mobil. Nått skumt nummer, men jag tänkte att de va SI eller nått. Så är de nån som pratar engelska i luren?! Och jag som knappt har nån röst för jag är sjuk. Jag förklarade det, så hon inte undrade varför ja låter som en tranåsbo (som att man håller för näsan när man pratar;)

Hon sa iaf namnet på familjen, men jag kände inte igen det så jag trodde nästan att det va nån helt ny, en elfte matchning kanske. Men så sa hon åldrarna på barnen så jag fatta att det va samma. Hon frågade direkt vad jag tyckte om åldrarna, och jag kan ju inte ljuga. Jag sa som det var, att jag föredrar yngre barn. Då tyckte hon det va bättre att jag fick hitta en familj med småbarn :) Så slutade vi prata typ direkt, hon sa att hon hoppades min förkylning blir bättre :P

Men det va sjukt otippat att familjen bara ringer sådär, jag hade ju ingen koll på dom då. Föredrar inplanerade samtal :P Om det inte är en perfekt familj, då kan dom ringa mitt i natten om det vore så ;)

Jag har iaf bestämt mej! Ska gå in och ändra i min ansökan så att det står att jag inte är villig att ta hand om barn över 6 år! Jag sa det till mamman i den här nyaste familjen, att jag tänkt göra det. Det kändes lättare att dissa dom direkt då. Och jag VILL INTE ha fler matchningar, om det inte är familjer jag är intresserad av. Okej?!

Men lite kul ändå, en match är ju alltid en match.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Synd att inte det här heller var rätt matching. Men det måste ju ändå kännas roligt att du får matching på matching hela tiden, så din ansökan måste ju vara bra. :)

2010-05-10 @ 18:46:32
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: malin

fan vad orättvist vi hade de, jag fick bara småbarn typ, och du får bara äldre.

2010-05-10 @ 22:53:51
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

ao, hoppas småttingarna kommer nu då (:

2010-05-10 @ 23:20:40
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Vad bra att du har ändrat åldern nu, då blir nog dina matchingar lite mer som du har tänkt dig. :) Även om det blir kanske blir färre (vilket kanske inte är säkert) så heldre färre men bättre matchingar. :) Jag hoppas att du får några riktigt bra matchingar snart! :)

2010-05-10 @ 23:48:26
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha, tyst Lollo ;)

2010-05-11 @ 07:29:35
URL: http://matildagust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0