Match number seven.



Så kom min sjunde match!

City, State: PHILADELPHIA, PENNSYLVANIA
Gender and Age of Children: Male-5 ,Female-4 ,Male-2
Pets: Cats

Åldrarna stämmer inte riktigt, eller det är hur gamla barnen är nu, men när de vill ha sina au pairer i mitten av Augusti så är dom 6, 4 och 3 år. Det väldigt speciella med den här familjen är att de vill ha två au pairer samtidigt. Jag tycker det känns väldigt överflödigt, och inte så lockande.

Det hade varit en sak om de hade fem ungar under 5 år eller nått sånt, men nu har de bara tre, och alla tre kommer att gå i skola/förskola på dagarna. Dessutom ska man inte göra något morgonarbete i familjen, de vill att en au pair börjar vid halv 12, och den andra vid halv 3. Sen går barnen och lägger sig vid 7. Så om man vill ha lång sovmorgon och inte mycket jobb så är väl detta en bra familj.

Jag känner dock att det bara skulle vara jobbigt att vara två au pairer. Tänk om man inte kommer överens? Och man vill ju ändå göra saker på sitt eget vis, det skulle bli svårt om man hela tiden är två.

Nu måste jag dra till skolan..


Kommentarer
Postat av: malin

varför ska dom ha två au parier :S gud så onödigt, t.o.m jag ha 4 barn och är ensam



Nej hälsoundersökningen har jag inte gjort, och om en skolläkare gör det blir det gratis, men min skolläkare skulle inte komma till vår skola mer, så jag får göra den på vårdcentralen! ;s

2010-05-04 @ 08:42:04
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

Ja, alltså två au pairer kan ju vara jobbigt, speciellt om ni inte kommer överrens liksom :S



Ja gör det fort, innan han med sticker! haha

2010-05-04 @ 10:12:45
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: sigrid

Mh, cali.. men kankse bättre att låta det rinna ut i sanden, eller kankse säga att det inte passade dig?



Men denna familjen verkade ju superbra, men det är ju konstigt att de vill ha två au pairer för 3 barn :S Aja, vi får väl se vad som händer. Ska du tacka nej? skulle ju varit bra om man hade en kompis med denna matchen :D

2010-05-04 @ 13:26:11
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0