Match number nine.



Match number nine! Satt vid datorn när jag fick mail från APIA (au pair in america), så det var precis nyss. Har därför inte hunnit få nått personligt mail från dom än.

Familjen bor iaf i Oxford, Connecticut. De har två barn, en tjej på 5 år och en kille på 4. Ganska okej åldrar, även om jag absolut helst vill ha ännu mindre. Jag känner att jag verkligen måste ta tag i, och ändra min ansökan. Kankse skriva i mitt personliga brev att jag jättegärna vill ha miniungar.

Än så länge känns detta som en "okej" familj. Om dom hade bott i Californien hade jag säkert tyckt att de var super! För det är faktiskt så, vad folk än säger, att området de bor spelar också roll! Jag ska inte bara åka iväg för att ta hand om barn, för det hade jag lika gärna kunnat stanna hemma och göra, utan jag vill också uppleva landet! Självklart upplever man landet var man än bor, men jag vill ju ha ett år utöver det vanliga, och då gärna med väder utöver det vanliga också. Självklart ska man passa med familjen också, men inte bara!

Jag väntar en stund och ser om dom skickar ett mail, och i så fall svarar jag nog att jag gärna vill prata med dom. Men jag är på min nionde matchning. Jag kan faktiskt inte hålla på hur länge som helst. Dom flesta jag vet har hittat sin familje efter såhär många matchningar. Men dom flesta jag vet har inte velat ta hand om barn med speciella behov heller. Om man räknar bort familjer med barn som har speciella behov så har jag bara fått 4 matchningar. För pojken i denna nya familjen hade också lite speciella behov. Bara fyra vanliga familjer! :O

Denna familjen har en hundvalp också, en golden retriever, men det är nog okej. Om jag bara lär känna den så borde det inte vara några problem sen.

Snörvel, host, kan man bli frisk snart?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hade nog väldigt tur som hittade min familj redan på 2:a matchingen. Jag är säker på att jag aldrig hade kunnat få en bättre familj.

Men du ska se att snart hittar du också din "perfekta" familj. Jag håller tummarna. :)

2010-05-09 @ 19:23:25
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: malin

när du väl hitta den rätta familjen så kommer du inte bryr dig om vart dom bor, .. för sanningen är att du kan alltid resa runt och man upplever säkert mycket mer med en underbar familj, .. men som sagt, när den rätta kommer, så kommer du inte störa dig på om de bor i californien eller i Vermont.

2010-05-09 @ 20:19:34
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Sofie

Läste tidigare idag om en tjej som tagit den 26e matchningen så dit har du en bit i alla fall ;) Plus att jag nyss läst om en som jag tror hade kring 20 innan hon hittade sig familj. Det viktiga tror jag är att man känner sig nöjd med familjen man väljer o verkligen tror att det ska fungera. Att välja en familj "bara för att" känns inte som en vidare bra idé tycker jag :)

2010-05-09 @ 23:18:03
URL: http://sofiesusa.blogg.se/
Postat av: malin

den kommer den kommer, LOOOVAR! det känns som om man lika väl kan skita i det nu, men den kommer.

2010-05-10 @ 11:50:24
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Jag tycker absolut inte du ska oroa dig, jag har läst om tjejer som har haft 25 matchingar innan dom har hittat den rätta familjen. Så jag hade väl antagligen bara väldigt tur med min match. Men om du vill ändra tex åldern eller något på barnen så går det ju att ändra nu i efterhand. :) Men jag tror absolut att du kommer hitta din perfekta familj snart. Det är ju ungefär 1 månad kvar tills skolorna slutar och på den tiden kommer du ju ha kunnat få hur många matchingar som helst. och jag tror många familjer letar au pairer för slutet av juni-augusti.

2010-05-10 @ 15:59:41
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Men det är ju Connecticut Louise = Nära mig :D Du har nära till New York och jag har hört att det är upp till 30 grader där såhär års vissa dagar. Jag ville också till Californien från början. Vill jag ju i och för sig fortfarande men som Malin säger så kan man ju resa också. ;D Men som sagt prata med de först och tänk mer sen. ;)

2010-05-10 @ 16:58:34
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Lollo

Kan trösta dig med att jag hade 27 matchningar som allt och den 22a familjen blev min värdfamilj.

Så låt det ta tid tills du känner att du vill verkligen till den familjen!

Innan jag gick med i SI så var jag med i CC också, så var med och matchades där ett bra tag. Jag har väntat i ett halvår alltså på den rätta familjen och jag har ändå en bra ansökan eftersom jag har många barntimmar för jag som vikarie på fritids. Men jag ville ha en familj som jag kände att det kändes " åh den här familjen vill jag till". Och det tog verkligen 22 familjer innan den familjen kom.

Och jag lovar, den kommer till dig med snart :)

2010-05-12 @ 17:23:24
URL: http://sundaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0