Bye bye California.


För er som inte vet eller har glömt bort det, så har jag haft lite kontakt med matchning 6, den från Californien. Jag pratade med mamman i torsdags, och sedan skickade jag ett mail med frågor som jag inte hann ställa. Idag fick jag svar. Fast inte svar på frågorna. Hon skrev massa positiva saker om mej, om min engelska (snälla säg det till min engelsklärare!) och om min anökan i övrigt. Men hon trodde att jag behövde komma till en familj där man inte var ensam lika mycket. Hon är ju i New York hela dagarna, pappan jobbar och ungen går i skolan. Hon trodde jag skulle bli ensam.

Men hon skrev såhär: I am worried that our family would be the right one for you, because...

Jag tror hon missade ett not där någonstans, men smart som jag är så fattar jag ändå vad hon menar ;)

Men detta var nog ganska bra, för jag har nog hållit fast vid den här familjen på lite felaktiga grunder. Första och största anledningen att jag gillar dom är för att de bor i Californien. Andra grejen är att killen ser exakt likadan ut som en kille jag tagit hand om här hemma, en kille jag verkligen tycker om! De skulle kunna vara tvillingar, för de är lika gamla också. Men om jag skulle åka dit i tron på att de var samma person så hade jag antagligen blivit besviken.

Mamman skrev inte direkt nej, att de inte ville ha mej, men hon frågade hur jag kände och vad jag trodde. Så jag svarade att jag nog höll med henne. Så nu är Cali borta!

Men jag är inte helt nollställd i matchningsprocessen tyvärr, jag har ju kvar nummer 9. De har för övrigt svarat på mailet med frågor som jag skickade till dom, och de verkar bra (men ändå inte jättebra). Får nog svara och boka tid för telefonintervju. Om min röst blir bättre så jag kan prata ordentligt?!

Jag har också ändrat i min ansökan, att jag inte vill ta hand om barn över 6 år. Det känns jättebra! Ändringen har inte blivit godkänd än, men snart så! Då kankse jag får lite färre, men förhoppningsvis mycket bättre matchningar.

Om man skulle ta och göra någonting av den här dagen, sjuk som man är. One Tree Hill <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0