Bara för att.

               
Skriver ihop ett litet bogginlägg bara för att. Jag måste vara duktig på att uppdatera ju!

På bilden är det min klass OP07 i ettan. Snart är det slut, snart tar vi studenten. Om ynka 17 dagar springer vi ut. 5 skoldagar! Det är galet, det är härligt, det är underbart och det är kul! Okej man kommer säkert sakna vissa personer, åtminstone om ett tag, men just nu känns det bara helt perfekt. Kommer ju ändå att sakna alla andra underbara människor när jag sticker till USA så det borde vara rätt lugnt.

Det är otroligt slappt i skolan nu iaf. Det enda vi gör är att ha betygssamtal. Nästa vecka ska vi fika, kolla på film och mysa. Det är sista skolveckan någonsin! Okej, jag har några saker kvar som borde göras. Ska hålla ett tal i svenska b, ha muntligt prov i religion, och lämna in projektrapporten. En liten sammhällsuppgift också. That's it!

Hade långt hål idag på fyra timmar, så jag passade på att låna en av skolans bärbara datorer för att leka lite. Kollade siste avsnittet av one tree hill säsong sju. Avsnitten är helt nya och sänds i USA varje måndag, och kommer ut på internet varje tisdag. Så tisdagar är OTH dagar och jag älskart! Men idag var sista avsnittet. Det var jättebra och allt löste sig som skulle lösa sig, det var gulligull och puttenuttigt, precis som det ska va. Men när det var 27 sekunder kvar, så hände värsta hemskaste grejen, pang pang död död. Typ. Vill inte avslöja för mycket om någon ska kolla, men det var hemskt! En säsong får inte sluta så! Nu förväntar jag mej en åttonde säsong, för annars vet jag inte vad!

Gällande au pair så har jag ringt SI två gånger. Ringde igår, men för sent på dagen så de bad mej ringa idag. Och idag var det jag pratade med inte så kunnig så hon kunde inte svara på alla mina frågor. Därför ska de återkomma i morgon. Jag undrade lite mer detaljerat om hur det funkar med att få ta hand om barn under två år och så. Känner mej verkligen pissed över det, att jag troligen inte kan få småbarn som jag önskar. Iaf inte om jag vill komma iväg nu snart. För i så fall kanske jag skulle vara tvungen att fixa fler barntimmar. Och jag vill komma iväg snart, jag ska komma iväg snart! Så jag kanske får ställa mej in på att ta hand om barn över 2. Gaaaaah jag är lite galen i min hjärna bara, jag är sur.

Men om jag ska ha lite äldre ungar, så är Connecticut familjen faktiskt väldigt bra. Men jag funderar fram och tillbaka och fram igen. Håller nog de mesta av mina tankar för mej själv just nu, för jag vet knappt själv hur jag tänker. Men skickade ett mail till CT idag iaf, att jag tyckte om att prata med deras au pair i fredags, och att jag undrade vad de tyckte vi skulle göra härnäst. Jag undrade om mamman ville skypa med mej. Får se vad svaret blir.

Men är som sagt sur över au pair grejen just nu, för jag vill verkligen ha en småtting, och jag vill verkligen inte vänta tills senare med att åka. Det krockar lite det där.

Nu sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0