What about my summer?


Jag har fått en väldans massa mail av SI och APIA idag, om visum och hälsoundersökningar och bekräftelser hit och dit. Jag åker den 7 september 2010 för att vara tre dagar på en förberedelsekurs i New York, och beger mej till familjen i Potomac, Maryland den 10 september. Då kommer familjens gamla au pair vara kvar med mej i en vecka.

Lite surt att det blev så sent. Från början tänkte jag åka 6 juli, alltså om mindre än en månad. Senare ställde jag in mej på att det nog inte skulle bli förräns i augusti, eftersom de flesta familjer vill ha sin au pair då. Nu blev det september. Men om man får en jättebra familj där man verklgen kommer trivas, så tror jag det är värt att vänta. Men, nu har jag ju en hel sommar att spendera :O

För några månader sen hörde mitt gamla sommarjobb av sig och frågade om jag ville jobba i sommar igen. Då tackade jag helt och hållet nej till jobb, eftersom jag då inte visste när jag skulle komma iväg. Jag tänkte att det kunde vara skönt med några veckors semester och tid att njuta av Sverige och säga hejdå till alla vänner. Men nu har jag som sagt hela sommaren fri, så vad ska jag göra?

Jag funderade på att ringa eller åka till mitt gamla sommarjobb och fråga om det löst sig där med semestervikarier. Och om det inte gjort det så kanske jag kan få jobb ändå. Men ärligt talat är jag inte jättesugen. Det är ett äldreboende som jag jobbat på två somrar, och jag har tyckt att det var jättekul, men av olika anledningar känner jag inte riktigt för det nu. Men det är mycket pengar. Man får många många tusen av att jobba några veckor, och om man inte jobbar så gör man antagligen av med massa pengar i stället.

Annars kanske man skulle åka runt och småjobba lite här och där. Klippa gräs och plocka jordgubbar typ. Eller sticka nån helt annanstans och jobba över sommaren. Jag såg att de söker undersköterskor på Gotland i sommar. På både akut och barnmottagningen. Hur kul vore inte det?! Galet kul. Men då måste man hitta nånstans att bo på Gotland. Någon som har nått bra tips om det?

Sen vore det kul att träffa andra blivande au pairer i sommar! Nu när man är stor och har körkort, så är det ju lätt att åka lite varstans och göra lite vad man vill. Varför inte dra ihop ett gäng och göra nått kul, eller bara träffas o prata. Det är så lätt att umgås med blivande au pairer, då behöver man inte svara på massa jobbiga frågor och förklara saker hela tiden. Nån som är på? :)

Nu bjuder jag på lite bilder från balen. Ett stort tack till Madde och Frida som gjorde min frisyr och sminkade mej!
                                    

                                                                   Hanna, jag, Alexandra och Rebecca
  
                                
                                                                                       På röda mattan


                                                                                Matilda, jag och Sanel




Kommentarer
Postat av: Marieke

Såg att du också kommer att åka till maryland :) jag åker till annapolis 12 juli, tror det är 1h dit du bor :) vi tar och ses när du kommer! :)

2010-06-09 @ 18:21:14
URL: http://maarieke.blogg.se/
Postat av: Saringa

Hej Louise!

Såg att du skulle åka till Maryland i september förhoppningsvis är jag i hamnar jag där med vill dit eller till New york. Vi får höras av. // Sara

2010-06-09 @ 20:31:34
URL: http://fromswetousa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0