Welcome.




Hello! I am Victoria Paton your community counseler with Au Pair in America.

Kul kort i brevlådan idag! Från USA. Det var som sagt från min områdesrepresentant eller vad man kan säga, hon som är ansvarig för min välgång i USA typ. Hon skrev att det finns ungefär 60 au pairer i vårt område. Vet inte om hon räknade bara de som åker med APIA, eller alla andra med. Men det låter bra. Hon gav mej också namnen på två andra svenska tjejer som ska till ungefär samma ställe, också de i sommar. Men båda åker i augusti! Men jag tror inte att de som åker i september blivit matchade ännu. Det kommer säkert svenska tjejer som åker samtidigt som mej. Kanske inte till samma ställe, men iaf så jag inte är alldeles ensam på dagarna i NY :P

En mexikansk tjej kontaktade mej på facebook idag, som också hon ska åka som au pair till nånstans i närheten av mej. Kul med folk från andra länder än Tyskland säger jag bara! Även om jag gillar tyska tjejer, alla jag känner är JÄTTEsnälla. Men det är coolare med vänner från typ Mexico, haha

Ringde till SI idag och frågade om det var ok att det står i mitt visum att jag är en secondary school student, fast att jag inte längre går i skolan. De sa att det går bra, eftersom jag gick i skolan när jag matchades. Så nu kan jag börja med visumet!

Ringde en snubbe där jag tänkt göra hälsoundersökning också, men han svarade inte. Får försöka igen imon kanske.

Jag var för övrigt barnvakt i kväll, jättemysigt! Även om det tog över 2 timmar att få barnen att somna. Ska barnvakta imon med. Kul kul!

sommar
                         

Kommentarer
Postat av: Martina

Du åker 7 september va? Jag planerar också att åka 7e om jag hinner få familj, haha :D

2010-06-22 @ 18:35:27
URL: http://joietoujours.blogg.se/
Postat av: Emilie

Gulligt kort du fick :) Kul att du börjat prata med lite människor som också ska iväg, min organisation har skickat lite emailaddresser till mig som också ska studera på Long Island University men har inte skrivit något än. Får göra det. Har du mycket kontakt med din familj? :)

2010-06-24 @ 19:06:35
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0