Nästan lycklig. Snart.


När man åker som au pair genom Skandinaviska Institutet har man hela sin ansökan online. Man slipper skicka massa papper fram och tillbaka, och det går fort att ändra i sin ansökan. Jag laddade upp mina två nya referenser igår, och idag står det approved på bägge, och på all barnerfarenhet. Jag ringde SI för att checka så att jag nu verkligen kan få matchningar med familjer som har barn under två år. Hon jag pratade med sa att det borde jag kunna, men hon skulle kolla säkert med Therese i morgon. Det är det enda dumma med SI typ, att alla som jobbar där inte har full koll på allt. Men det kan man nog inte begära. Det finns alltid nån som vet, typ Therese. SI är väldigt bra helt enkelt!

Så nu väntar jag på ett bekräftelsemail i morgon från Therese. Det är nära nu! För några veckor sen hade jag panik, visste inte vad jag skulle göra, och började bli rädd att jag inte skulle komma iväg, iaf inte på länge. Men nu, eller rättare sagt i morgon, borde allt vara klart för att jag ska bli glad igen!

Det var exakt en vecka sen idag som jag fick min senaste matchning. För en sån sak skulle man kunna bli orolig, varför får jag inga matchningar, vill ingen ha mej längre, finns det inga fler familjer, blir man sorterad längre bak i kön om man haft många matchningar? Men nu är det bara bra, och skönt. Detta var ju precis vad jag bad om, att få ett litet uppehåll med matchningarna tills referenserna var fixade. Så jag fick precis som jag ville :)

Tack!

Nu får det gärna rulla på som bara den med matchningar, eller i morgon då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0