Match number eighteen.



Det är är sjukt, och väldigt väldigt häftigt. Jag gick och la mej för två timmar sen, men kunde inte somna. Jag vände och vred och slappnade av och fösökte verkligen somna, men det gick inte. Flera gånger tänkte jag att jag kunde sätta på datorn, tänk om jag fått en matchning! Hur troligt är det, jag tittade senast klockan 23. Men efter två timmars brist på sömn satte jag på datorn. Jag tog den till sängen och tänke att jag skulle kolla på ett avsnitt av Vampire Diaries eller nått. Loggade in på mailen och såg att det stod 1 nytt meddelande. Men jag klickade snabbt upp facabook i stället så att jag inte skulle kolla direkt vad det var för mail. Brukar alltid vara nån reklam eller nått annat tråkigt.

Jag tänkte ändå att det vore ju kul om det var en matchning. Det var nog en liten bön också. Efter en liten stund klickade jag mej in i inkorgen och vad ser jag? Mail från APIA med ett rött litet utropstecken och ämnet Interested Host Family.

Till saken hör den att jag aldrig tidigare satt på datorn mitt i natten, om jag så legat vaken i fem timmar. Jag vet inte varför jag gjorde det, det kan inte ha varit en slump. Jag fattade inte varför jag inte kunde somna heller, men det är väl klart man inte kan sova när det ligger en matchning och väntar på en på datorn?!

Jag är troende, jag tror på Gud, och jag har hela tiden bett honom låta mej komma till en bra familj, till rätt familj, och jag har sagt till honom att det vore ju bra om han kunde berätta för mej vilken familj jag borde välja. Detta känns som ett ganska bra sätt att berätta på. Dock är barnen inte under två år, så om jag skulle matcha med denna familjen skulle det ju varit i onödan som jag skaffade de nya referenserna. MEN, om jag i stället struntat i att skaffa referenserna, och i stället valt en av de tidigare familjerna med barn över två år, så skulle jag ju inte fått denna matchningen. För då kanske jag redan skulle ha matchat med en annan familj! Ni behöver inte hänga med på hur jag tänker, det är inte så lätt alltid ;)

Här kommer lite fakta om denna coola artonde matchning då:

City, State: Potomac, MARYLAND
Gender and Age of Children: Female-5 ,Female-5
Pets: None

Två tjejer på 6 år, de fyller snart nämligen. Inga djur. Familjen har inte haft någon au pair innan, något som kan vara både bra och dåligt, men någon ska ju vara deras första, så varför inte jag? Nu kanske ni tycker jag är jättekonstig som är så intresserad av denna familjen, när jag så många gånger sagt att jag absolut vill ha småbarn. Och missförstå mej inte, det vill jag. Men, det var bara så lägligt, och de verkar så bra. Det klickade, fast jag har ju inte pratat med dem ännu så jag vet egentligen inte.

En sak som jag tycker verkar otroligt spännande och roligt med den här familjen är att pappan kommer ifrån Grekland, och pratar grekiska med barnen. Det är alltså en tvåspråkig familj, barnen kan både grekiska och engelska. Jag tycker själv att jag pratar väldigt bra engelska, och har känt att just den delen inte är någon stor grej, att förbättra min engelska är liksom inte en stor anledning till att jag vill åka (Självklart kommer den förbättras, men det är inte huvudsyftet med min resa). Men hur coolt vore det inte att lära sig grekiska? Det vore jätteroligt! Verkligen spännande!

Det står inget om schemat, om städuppgifter, om deras religion, om huruvida au pairen kommer att behandlas som en familjemedlem, om jag får följa med på deras resor o.s.v. Det är saker som är viktiga för mej att veta, men förhoppningsvis kommer vi prata snart, och då kan man ju få reda på allt sånt. Det enda dumma är att jag inte vet när jag har tid att prata. Mitt i studentfirandet ju!

Jag ska iaf skicka iväg ett mail direkt (har suttit o skrivit det här inlägget i 40 min, så det blev inte riktigt direkt men ändå) även att de inte skickat något personligt mail till mej.

Undra om det blir lättare eller svårare att somna nu.

Kommentarer
Postat av: sigrid

Gud vad glad jag blev för din skull nu :) Skönt att det känndes rätt vid första genom läsningen :) Ska du bestämma skuype date ? :)

2010-06-02 @ 11:18:00
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0