Hemma.


Hej alla glada! Vill mest bara tala om att jag är hemma igen. Har som sagt varit på scoutläger. Sovit i militärtält, byggt eget kök, lagat egen mat, blivit ofräsh och trött och luktar rök. Men nu har jag dushat! Måste verkligen sova, för jag är helt slut. Jag har kommit på att jag inte är någon scoutmänniska. Efter mer än 10 år som scout, 4 år som ledare, och 10 scoutläger. Jag gillar inte scouting. Eller jag gillar scouting, jag gillar att det finns, men jag är ingen friluftsmänniska. Jag vill ha en säng och en dusch, och rent runt omkring mej. Nu blir det i vilket fall en paus från scouterna, för snart åkert jag iväg till USA.

Igår (tisdag) så ringde min mobil, det var nån snubbe som sa att han jobbade på DHL från Jönköping och att han hade ett paket till mej. Jag fattade ingenting, trodde först det var en försäljare och tänkte säga att jag inte är intresserad. Jag sa iaf att jag inte hade beställt nått. Efter en stund förstod jag vad det var, för han sa att det var ifrån Au Pair in America, London. Mitt Placement pack! Ahh! Han sa att jag var tvungen att vara hemma när han lämnar paketet, men jag sa att jag var mitt ute i skogen på scoutläger och han bara skrattade. Mina föräldrar var hemma och kunde ta emot paketet/kuvertet iaf.

Har inte kollat allt som är i ännu, gör det i morgon när jag är mer vaken. Jag sover nu.

Snark.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hej,



Hmm..jag är inte helt säker. Är det i Maryland du ska vara au pair? I såna fall tar det cirka 20 minuter från dig till mig med bil. Men i USAmått mätta är det nära. ;) Hur många barn tar du hand om och hur gamla? Mina är tvillingar på 5 år, en kille och en tjej. :)

2010-06-17 @ 17:25:22
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Elin

Kul att du också ska åka som aupair :D Är du nervös eller hur känner du över det hela? :)



Kul att läsa din blogg eftersom vi gör samma resa :D

2010-06-17 @ 17:48:02
URL: http://aupairelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0