Hej och Hejdå.


Yasou! (betyder hej, och hejdå på grekiska)

Jag har inte skrivit något här på ett par dagar. Eftersom detta är en au pair blogg, och det just nu inte händer så mycket på au pair fronten just nu, så blir det lätt så. Dessutom har det hänt så mycket som inte har med au pair att göra, så att jag inte hunnit blogga. Och det hinner jag inte nu heller egentligen. Ville mest bara skriva ett hej och hejdå. I morgon (eller idag, klockan 8 på lördagen iaf) åker jag iväg på scoutläger, där jag är ledare. Jag blir borta till onsdag kväll, så det blir en liten liten paus på bloggen. Min första bloggpaus ;) När man är på scoutläger har man nämligen inte tillgång till datorer. Eller dushar. Eller sängar. Eller sånt.

De senaste dagarna har jag gått med i massvis med olika grupper på facebook, alla gällande au pair. Au pair i Washington, Au parier som åker den 7 september, Au pairer från Tyskland, Au pairer från CC. Nu gäller det ju att knyta kontakter, att hitta vänner och upptäcka folk som åker till samma ställe, eller på samma datum som en själv. Jag har hittills hittat två svenska tjejer som åker den 7, och några tyska men ingen från SI/APIA tyvärr. Men det kommer nog så småningom!

Jag lovar att bloggen inte kommer stanna upp helt nu när min matchningsprocess är över. Jag kommer självklart skriva om hälsoundersökning, visumansökan, om att lära känna min värdfamilj, och om alla andra förberedelser jag behöver göra inför mitt år som au pair. Det kommer att gå fort fram tills september också, och då börjar ju det riktiga bloggandet. Dessutom har jag blivit lite fast i det här med bloggande, och kommer antagligen skriva om en hel del som inte handlar om USA, utan helt enkelt bara om mitt otroligt spännande liv. Yeah!

Jag har inte pratat mer med min värdfamilj, bara lite på mail, men jag får skypa med dom efter lägret. Jag har pratat lite till med deras nuvarande au pair iaf :)

Nej men nu ska jag sova, sen upp om några timmar och packa det sista, och så iväg!

Yasou!



Kommentarer
Postat av: Sigrid

Ha, men det är sköönt! Det där gällande au pairer från SI/APIA är skitsvåra att hitta! Jag har inte hittat ngn, eller jo - det har ja ju men när man frågar på CC fb sida så är det bara massa folk som åker med CC. lite tråkigt!



Och det hade ju varit jättekul attträffa lite au pair kompisar, typ parat om saker som är självklara föross, men för våra vänner som inte ska åka helt konstiga och så måste man försklara om, om och om igen!

2010-06-14 @ 08:17:46
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejhej!

Jättesöt blogg :) Läs gärna min och kommentera ^^

2010-06-14 @ 22:55:17
URL: http://johannaeliisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0