fri, galet, underbart, helt overkligt perfekt!




Jag tog studenten idag. På riktigt, studenten! Sov tre timmar natten innan, sen gick jag upp och åkte in till stan för champangefrukost med älskade klassen OPB07. Vi gav vår lärare en gitarr där alla hade skrivit sina namn. Han blev jätteglad, och då blev vi glada. Fast vi var redan glada. Mycket  glädje!

                                       

Sen åkte vi vidare till skolan för sista klassfotot någonsin. Sen ställde alla vi studenter upp i led på fotbollsplanen. Vi dansade, vi sjöng, vi skrek, och stämningen var verkligen så otrolig, det går inte att förklara. 417 underbart lyckliga blivande studenter. Vi marcherade till aulan, där stämningen var ännu mer otroligt oförklarelig! Alla mössor i luften, alla skriker för full hals, alla är så galet glada!

Avslutningen i aulan var lång, mest för att så sjukt mycket stipendier delades ut. Till 50 pers kanske. Det tog sin lilla tid. Men jag klagar inte, för jag fick 3000 kronor :) Efter studentsången (som ingen kan) gick vi för att äta. Sen fick vi betygen. Sen ner till huvudingången för att banka banka banka på dörrarna i tjugo minuter. Och skrika mer. Alla får tinnitus typ. Klockan ringer, dörrarna öppnas, man trycks åt sidan av 400 galna studenter som alla vill ut! Det va tjocksmockat! Men känslan när man springer ut, när man hoppar o skriker o skrattar o kramas. Ojojoj..



Sen bli mottagen av familjen och få 1000 blommor runt halsen. Och efter det upp på lastbilsflaket, iväg genom stan. Ännu mer skriiiiik och jubel!

Väl hemma sen hade jag en jättehärlig dag, kväll och natt, med massvis av underbara snälla människor som gratulerade. Helt crazy. Vaknade nyss i en utesoffa här hemma tillsammans med min syster och en vän, och upptäckte att jag hade världens fetase fläskläpp. Har ingen aning om vad den kom från. Men skit samma, för jag har tagit studenten!

                                      

Never ever school again, I'm free, I'm happy, I'm ready for life!


Kommentarer
Postat av: Dolli

Grattis ! :D <3

2010-06-07 @ 22:28:12
URL: http://dollithedoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0