Älskar min värdfamilj!


Jag älskar min värdfamilj, och längtar som bara den till september då jag äntligen ska få flytta dit! Pratade precis med dom på skype, helt oförberett och utan några förberedda frågor, för det fanns egentligen inget jag undrade. Fick träffa värdpappan för första gången, och han var jättetrevlig verkligen. Det var ingen spänd stämning, ingen pinsam tystnad, utan vi pratade på i lite mer än en halvtimma.

Jag har inte pratat med värdbarnen än, och de vet inte ens att jag ska komma. Deras nuvarande au pair är ju deras första, så de är inte alls bekanta med processen. Men föräldrarna kommer förbereda dom på det innan jag kommer. De sa att det inte skulle bli något problem men att få en ny au pair, barnen skulle gilla mej och acceptera att jag kommer. Så det känns bra.

Pappan är ju grek, och jag sa till honom att jag vill lära mej grekiska. Då blev han jätteglad. "That made my day" sa han. Så det blir nog inga problem, han kommer nog lära mej så mycket han får. KUL säger jag bara!

Dom är helt underbara asså, och allt är underbart med dom. Jag får gratis tillträde till både pool (som är uppvärmd året om) och gym. Jag har som sagt en egen våning med både vardagsrum, sovrum och badrum. Och jag är ledig på dagarna när barnen är i skolan, och då tycker dom det är viktigt att jag gör roliga saker. De sa till mej att skriva en lista på alla platser jag vill besöka i USA okcså.

This is great! Jag har fått magkänslefamiljen, den där man bara känner JAAAAAAA jag ska till USA! Perfekt alltså.

Yasou

Kommentarer
Postat av: Nathalie- Blivande au pair

Lollo, vilken familj!! Kan ju inte vara annat än såå glad för din skull! Vilken fullträff, precis så du ska känna! Grekiska är coolt! Min kusin är halv grek och har en kompis som är det också.. ;) Dock kan jag inte så mkt själv så att jag kan lära ut. Får nog bli du som lär mig sen. ;) haha

2010-06-19 @ 21:11:21
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0