Visumavgiften betald.


Nu har jag varit på banken och betalat 1120 kronor till amerikanska ambassaden i Stockholm. Man är nämligen tvungen att ha ett orginalkvitto, så man kan inte betala över internet. Det skulle kosta 50 kronor extra bara för att de på banken fick göra jobbet, men söt och snäll som jag är så slapp jag den avgiften. Bara att vifta på ögonfransarna och se ledsen ut, haha ;)

Känns bra att det är fixat iaf!

Jag har inte fattat helt vad det är man ska ha med sig till ambassaden, för det är en väldans massa saker. Har fått en lista på vad som ska med, men till och med listan är för komplicerad för mej :P Men det blir nog bra.

Jag är iaf väldigt glad att jag valt att åka med SI, Skandinaviska Institutet. Vi får bra med info om vad som gäller, en noga anvisning om hur man ska söka visum o.s.v. Och många matchningar! Har några kompisar som just gått in i matchningsprocessen med CC, och för dem står det verkligen still. Och en annan kompis som åker med STS hade inte fått någon info om hur hon skylle fylla i DS-160 och sånt. Så, SI är brabra!

nu blir det mat, hejhej

Kommentarer
Postat av: Martina

Guess what, jag ska till DC jag med :D och antagligen 7 sept. fast jag åker ju iförsej med CC nu då men ändåå :D

2010-08-02 @ 06:45:03
URL: http://joietoujours.blogg.se/
Postat av: Tinde

SV: för att det är snyggt haha!

2010-08-02 @ 22:49:07
URL: http://tindes.se
Postat av: Martina

Ja men verkligen, sjukt kul! Du kan få låna henne ibland när jag behöver en paus! :D Alltså allt det här känns så overkligt, att man sitter och planerar för nästa månad och då kommer vi vara i DC, OMG! Vi kommer ju lätt att hänga, vi åker ju liksom samma dag också såatteh, vi kanske får åka tillsammans till DC? iförsej får jag åka BUSS, haha, men lite kul för då hinner man ju se allt mellan NY och DC :D

2010-08-02 @ 23:46:14
URL: http://joietoujours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0