Stockholm för 227 kronor.


Nu är biljetterna bokade till Stockholm, tur och retur plus två övernattningar för 227 kronor. Snacka om kap! Övernattningarna blir ju gratis eftersom vi ska bo hos en kompis moster. Vi åker på onsdagen, shoppar loss, sover, drar till ambassaden på torsdagsmorgonen, och sen har vi hela dagen att göra vad vi känner för. Sen åker vi hem på fredag morgon.

Detta är ju inte än på ett tag, det är den 18-20 augusti, men känns bra att allt är klart och bokat :)

(För er som inte vet, måste man åka till Amerikanska ambassaden i Stockholm för att få visum.)

Annars händer det inte så mycket gällande au pair just nu. Jag skickade ju ett mail till min värdfamilj för nån vecka sen, men jag har inte fått något svar ännu :(

En grej, som jag tror är lite annorlunda från de flesta andra som ska åka som au pairer, är att jag inte pratat med mina värdbarn. Inte en enda gång. De vet inte ens att de ska få en ny au pair. Men föräldrarna ville berätta det vid rätt tillfälle eller nått, och jag litar på att de vet vad de gör. Det blir säkert jättebra! Men jag hoppas på att få skypa med dom nån gång innan jag åker iaf.



För övrigt så föräter jag mej på denna chokladen. Mycket mycket god ;)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag har inte heller pratat med mina värdbarn, fast de vet att de kommer få en ny au pair iaf. :)

2010-07-23 @ 17:52:04
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag hade inte heller pratat med dem innan jag kom hit.

2010-07-24 @ 07:27:13
URL: http://sofiesusa.blogg.se/
Postat av: malin

har inte jag heller så det är inte så vanligt, däremot var det ju dom som valde mig pga min video osv, så dom vet att jag kommer iaf

2010-07-24 @ 10:28:50
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0