Six weeks to go!

       
Sex veckor kvar, det är bara sex veckor kvar! I like it! Men, det har gått så sjukt fort, och det går sjukt fort!

Jag hade tänkt ha nån slags hejdå-grillfest innan jag åker, men nu åker jaa ju inte förräns den 7 september, vilket betyder att allt folk som börjar i skolor långt borta flyttar innan mej. För alla skolor drar ju igång tidigare. Ingen kommer vara hemma och säga hejdå till mej när jag drar :( haha ;)

Men jag får ha fest lite tidigare helt enkelt. Det är så många som försvinner åt olika håll och kanter så det kan va kul o träffas allihopa nån gång innan alla sticker. Men om man ska ha den tidigt, så är det typ NU ju. För tiden går fort! Gäller att hitta nån gång då folk kan också.

Men 6 eller 7 augusti kanske? Jag satsar nog på det.

Det är bara 6 veckor kvar gott folk, sen försvinner jag från Sverige i ett år, och kanske lite till. Minst 365 dagar om allt går som det ska, och det är klart att det gör! Många tror att jag ska komma hem på lov och jul och sånt, men absolut inte! Halva grejen med det här är ju att jag ska uppleva alla högtider och sånt i USA, särskilt julen! Jag längtar verkligen efter att se hur en amerikansk (och lite grekisk) jul är. Jag planerar att som tidigast komma hem i september 2011, och när jag tänker på det såhär nu så känns det sjukt. September 2011! Men, det går antagligen fort. Tiden är ju skum.

Men att jag inte kommer hem till Sverige under året betyder inte att folk inte får komma och hälsa på. Folk är jättevälkomna till USAs huvudstad om man vill träffa mej! Och det vill man, så kom ni bara ;)

6 weeks, 43 days.

321 NOLL

Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Både ja och nej. Vissa klubbar (några stycken) har 18 år, då får du komma in med stora kryss på händerna och inte dricka alkohol. Men de flesta har 21. Men som sagt, det finns några 18 års klubbar. Jag är säker på att det finns några där du ska bo med. :) Om inte annat kan ju du också bara åka till DC.



6 veckor kommer gå sååå snabbt! Jag har redan varit här i över 1 månad nu. Det känns som om det var igår jag åkte, samtidigt som när jag tänker tillbaka så har jag upplevt så mycket grejer. Jag har gjort mer grejer på den här månaden än vad jag gjorde hela förra året i sverige. :P Men tiden kommer gå så snabbt, så snart är du här. :)

2010-07-26 @ 02:31:17
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Eller hur! tiden bara springer iväg, jag hinner inte med !! Fattar inte riktigt att detär så snart, man har väntat så länge och snart sm'ller det liksom.. Tiden skrämmer mig ibland och nu har jag börjat inse vilken stor utmaning vi tagit på oss men tänk vilken upplevelse. Vi kommer komma hem som helt nya människor sen!! Klart, kan ju höra av mig den dagen jag kommer till DC, alla au pairer jag har snackat med har rekomenderat en resa dit.. ;)



Btw, JAG HAR SETT FÄRDIGT HELA FÖRSTA SÄSONGEN !!!!! :)

2010-07-26 @ 10:57:58
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: malin

Nej jag vet bara några få faktiskt .P

2010-07-26 @ 13:06:35
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Nathalie- Blivande au pair

Haha, jag hade tjuvkikat på slutet på youtube så jag blev inte så paff faktiskt. Lite synd, bhade varit roligare om jag inte hade sett det.. menmen så är det när man inte kan hålla sig... tss..



Jag tycker sista avsnittet var grymt och vill bara se fortsättningen. Tänkte dock efter efteråt och kom fram ntill att det nog hade blivit ännu mer spännande om vampyrattacken hade utbryts, eller i alla fall någon attack innan de satte på den där uret.. hmm.. eller vad tycker du? Så sorgligt att Anna dog :( snyft, jag gillade henne. Damon, OMG, han ahr blivit så himla gullig helt plötsligt.. Och äålskade avsnitten när Stefan började dricka människoblod igen, inte för att det var bra så men det vars jukt spännande då... !! Ne, nog om mig. säg vad du tyckte!! :)

2010-07-26 @ 18:28:58
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Såg din kommentar i min blogg :) Mitt preliminärdatum är 7/9 också! Dock börjar jag känna sån stress nu, så att jag nästan önskar att få åka nån månad senare. När blev det klart med din familj? Har du varit på ambassaden än? Vad är det för familj du ska till? :D

2010-07-27 @ 18:09:31
URL: http://kikit.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hahah, jag vet,, men jag var så sur när de bara slutade sända avsnitten på tv& så jag gjorde det i protest i princip. Haha!



Jag förstår vad du menar! Jag tror Damon innerst inne bara har blivit sårad av vad Kathrine gjorde mot honom, vem skulle inte bli sårad av det liksom. Och så hade han ju inga vänne heller, eller som han sa i ett avsnitt: "Elena is actually my only friend". Men jag håller med dig, Elena tillhör Stefan. Men jagtycker Damon är helskön snube alltså, med helsköna kommentarer! ;) Fatta vad jag längtar till säsong 2 nu! :D USA!!!

2010-07-27 @ 21:08:01
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: Josefin - blivande au pair

jaha, vad kul! hann inte läsa på så mycket om stället eftersom jag kände nej på en gång :)

haha, det låter bra tycker jag :D

2010-07-28 @ 14:52:52
URL: http://nannydiaries.blogg.se/
Postat av: Sara

Svar: Ja, visst skulle det vara kul! :) Vart i DC ska du vara? Okej, vilken perfekt ålder på barnen! :) Jag är ju som sagt också matchad med en familj med tvillingflickor nu, men på 1,5 år :) Hoppas verkligen de hör av sig!

2010-07-28 @ 16:41:02
URL: http://kikit.blogg.se/
Postat av: Martina

Ja, eller nej det vet jag inte än föresten, haha. Men jag ringde CC och sa att jag var väldigt intresserad så dom skulle skriva det till dom så antagligen kommer dom ringa dom närmaste dagarna.

Jo jag vet, men det är så svårt och släppa. Känns som jag förlorar en stor sak om jag tar småbarn, när alla andra har frihet så sliter jag 10 timmar om dagen typ :P Svårt och tänka bort, men man måste väl.. Jag är iallafall pepp på DC :D

2010-07-29 @ 20:34:45
URL: http://joietoujours.blogg.se/
Postat av: Sara

Svar: Ja, men vad kul att det känns så bra! :) Haha vet du, tyvärr tackade min bra matchning nej, men har redan en ny som också verkar jättebra. De har tre barn på 4,7 och 9 år och bor ca 30 min från Washington DC! :) Så då kanske vi hamnar nära varann, hehe. Tror dock att mitt avresedatum blir mycket senare än september isf, förmodligen december-januari. Men det spelar mig inte så stor roll, bara det känns rätt med familjen :)

2010-07-29 @ 22:58:29
URL: http://kikit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0