Grekerna är i Grekland, TBC-test nästa vecka,

                                                                              och, jag har en resekompis!

Nu är mina kära greker i grekland. De ska vara där i lite över en månad, så när dom kommer tillbaka är det inte alls länge kvar tills jag ska dit! Vet inte hur mycket kontakt jag kommer ha med dom nu, men egentligen, vad ska man prata om nu? Jag skickade iaf iväg ett mail och önskade dom en trevlig resa.

Har pratat lite mer med deras nuvarande au pair (chat på skype) och hon har lovat att skicka bilder både på rummet (eller snarare rummen) och övriga huset. Hoppas på att få fler bilder på barnen också :) Nuvarande au pairen är också svensk, vilket gör det lätt att prata med varandra och så. Tänkte att jag ska fråga henne vad hon tycker jag ska köpa för presenter till barnen också. Hon borde ju ha koll :) Och så att jag inte köper samma som hon gjorde.

Jag ringde vårdcentralen igår förresten, och ville beställa tid till TBC-test. Fick ett nytt nummer som jag skulle ringa idag. Så det gjorde jag, och har nu TBC-test inplanerat nästa vecka. På tisdag klockan 11, och sen igen på fredag vid samma tid för att få resultatet. Det är så korkat. Vem har tbc i Sverige? Ingen. Men de var väldigt trevliga och snälla och så i telefon, så det gick jättesmidigt! Nu är alltså allt klart med hälsoundersökningen, och jag har fyllt i visumet på Internet. Måste bara fixa bild och boka tid på ambassaden. Så, när ska jag till Stockholm?

Måste visa denna söta bilden, vi hittade en liten fågelunge i trädgården igår. Trodde den hade ramlat ur boet eller nått, men så flög den iväg typ 10 cm, och sen druttade den in i skogen. Tror nästan det var dens första flygtur, jättesöt! Syns rätt kass på bilden, men den är verkligen pytteliten.

       
Och så dagens grej kanske,

Jag blev kontaktad av en tjej på facebook idag, som också ska åka som au pair, till Washington DC, med Skandinaviska Institutet, den 7 september, från Göteborg. Perfekt eller? Vi kommer alltså ha sällskap hela vägen från gbg, till NYC, och vidare till DC! Känns bra att veta att man inte är helt ensam. En kul grej jag upptäckte sen var att denna tjejen är exakt lika gammal som mig. Vi fyller samma dag. Kanska tufft faktiskt, haha. I USA kommer vi bo 15 min ifrån varandra, nu i Sverige är det 30 min. Världen är rätt liten asså ;)

Och det är sommar.

Kommentarer
Postat av: Lollo

TBCtestet är för att du ska kunna läsa på ALLA college och universitet i USA. De som inte har gjort tbctestet kommer inte kunna läsa på alla, så det inte som krångligt, utan som positivt istället att man kan läsa på alla skolor!

2010-07-01 @ 22:01:32
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: malin

huhm, ingen aning, en vanlig lagom väska, inget stort, inget litet! från ullared, haha

2010-07-02 @ 14:47:08
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Ha, vad bra! Och tänk att din värdfamilj är närmre dig nu, än när dom är i usa :)



Hi, jag kännde också så.. Vad ska man prata om nu? Man vill ju inte skicka medningslösa mail till familjen och störa om de skulle ha mycket att göra ^^ :)

2010-07-04 @ 10:16:05
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: malin

var ju på klassresa i sthlm, betalade inte ett skit för bussresan upp eller ner, samma till Kastrup, tjockis kör mig hela vägen, så jag slipper åka tåg osv (Y)

2010-07-05 @ 20:01:22
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0