Facebook är BRA.


No matter what people says! Facebook är bra. Okej, det kan va dumt och ta mycket tid, det är beroendeframkallande och man får fyrkantiga ögon, men, det är PERFEKT att hitta au pair kompisar med!

Jag vet inte hur många au pair-grupper jag är med i eller hur många blivande au pairer jag blivit vän med, men jag vet att det är många. Jag har redan alldeles för många kontakter i Potomac, så när jag kommer dit behöver jag inte anstränga mej för att hitta vänner. Alla au pairer som redan är där lovar att presentera mej för alla, och jag vet inte hur många nya au pairer jag lovat att utforska Washington DC med ;)

Men det är kul! Enda nackdelen är att alla som man pratat med kanske en enda gång på facebook tar för givet att jag sedan kommer ihåg allt om just den personen, vart den ska, när den ska åka m.m. Som när någon jag tror är helt okänd skriver typ: Jag ska bo i DC, men det visste du ju redan. Jasså? Visste jag? okej okej..

Jag behöver iaf inte oroa mej för att hitta folk att umgås med när jag kommer till USA. Jag har till och med jämfört scheman med folk för att kunna tänka ut bra tider att ha playdates. haha! Och jag vet inte hur många au pair bloggar jag läser nu för tiden, men det är nog uppemot 50.

Det känns inte som om det är 47 dagar kvar, det känns som om jag redan har åkt :P
Okej, inte riktigt. Men allt kretsar kring au pair! Och jag längtar!

Idag var jag barnvakt åt mina vanliga barnvaktsbarn eller vad man säger. De som jag är barnvakt åt oftast. Vi var i lekparken ett par timmar och det var hur kul som helst! Jag kom på det idag, att om det är något jag kommer sakna i USA så är det dom! Fatta vad mycket som kommer hända i deras liv på ett år, och vad mycket de kommer utvecklas. Lära sig prata, gå, börja på dagis. Snyyyyft jag vill vara med dom! 
Lite kul att det första jag tänker på att jag kommer sakna är barn. Det är ju inte så att jag åker iväg för att ta hand om barn? Haha.

Sova är en bra idé.

hejdå

Kommentarer
Postat av: Micaela

jag hoppas det kommer kännas lika bra och bättre efter vi pratat, känns så bra i magen just nu :D

2010-07-22 @ 13:32:00
URL: http://mmicaela.devote.se
Postat av: malin

eller hur! nu mår jag iaf som vanligt och är as taggad igen, haha! konstigt hur mycket det kan dra ner en, när man mår dåligt och behöver sin mamma! förhoppningsvis blir vi aldrig sjuka där nere!

2010-07-22 @ 15:13:42
URL: http://w
Postat av: Elin

Tack för att du kommenterar! Det är så mycket roligare att blogga då! Va kul! När man har varit på Ambassaden känns allt mycket verkligare :)

2010-07-22 @ 18:02:33
URL: http://aupairelin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Nej det är inte lisa mayer. Jag vet inte ens vem det är. Utan det här är en annan lisa. :)

2010-07-23 @ 02:56:18
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: micaela

det enda som var med pojken var det att han händer inte fungerade så man skulle få hjlpa han med matning på och av klädning och vid toa besök osv. me det är liksom inge problem för mig då jag har erfarenheter av barn med olika slags ahndikapp och jobbar inom vårdedn =)

2010-07-23 @ 07:43:41
URL: http://mmicaela.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0