USA nu? Och jag har fått bilder :)


I förrgår, den 6 juli, var mitt preliminära avresedatum. Det var mitt önskedatum, då jag tyckte det skulle vara lagom att åka. Då hade jag varit i USA nu! Som det känns nu är jag glad att ha sommaren här hemma att umgås med vänner, och att förbereda allt inför USA. Men om jag skulle åkt den 6 hade jag antagligen förberett tidigare. Nu har jag inte fixat visum ens ju. Måste göras. Jag har 60 dagar på mej, eller inte riktigt, men jag åker om 60 dagar! Längtar!

Jag hade ju bett min värdfamilj att skicka fler bilder på huset och på barnen och så, och de lovade att göra det. Men jag tror att de skickade vidare ansvaret till sin nuvarande au pair. Hon skickade 9 bilder till mej idag, så jag vet lite hur det ser ut i huset. Det var inga bilder på familjen, men det var kul att få se hur huset ser ut innuti. Jag vill se så mycket som möjligt! Det verkar vara ganska snyggt och fräsht i huset. Rummet jag ska bo i såg dock lite trist ut, för det var inga färger och inga gardiner, bara grått och vitt, och det skulle jag nog inte trivas så bra i. Men IKEA finns ju även i USA, kan ju köpa lite gardiner o nån tavla så blir det säkert perfekt! Ska ju ändå bo där ett år, så det vore ju bra om man trivs. Fast sen kan man ju inte veta precis hur det ser ut bara efter några bilder. Det är säkert jättebra!

Jag frågade nuvarande au pairen om jag kunde köpa svenska fotbollströjor till barnen, eller om hon redan gjort det, men det hade hon inte. Så nu ska ja bara hitta några bra! Vore kul med barnens namn på ryggen med. Någon som vet nått bra ställe? Och tips på presenter till föräldrarna?

I morgon bär det av till Hönö, nån ö utanför Göteborg. Hoppas på sol och bad!

Adjö,

Kommentarer
Postat av: Lollo

Finns ett bra ställe i Stockholm där jag köpte fotbollströjor åt mina värdbarn. Kostade 149 :- styck och det stod Ibrahimovic och nr 10 på ryggen.

Ska du ha barnens namn på så får du nog beställa från internet. Googla, då hittar man det mesta. ;)

2010-07-09 @ 08:46:57
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ah, jag hittade mina nästan vid centralstationen.

När ska du till ambassaden?



Japp, jag köpte dem på rusta. Jag tog den största och sen den minsta för den är ju en kabinväska. Har redan en stor till, men ska ha två väskor med mig.

2010-07-09 @ 11:04:59
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: micaela

kul att du hade hittat till min blogg! så himla avis att du har allt fitt klart, skulle såklart också vilja det! :)



tänkte på det där med presenter till föräldrarna, här uppe i gävle har vi en butik när man kan köpa en sverige box, där det finns typ läkerol, algrensbilar osv. om ni inte har något sånt där du bor kan du alltid pplocka ihop lite "svenska grejer", det gjorde min kusin som åkte som aupair och det blev en succe =)

2010-07-12 @ 16:01:39
URL: http://mmicaela.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0