Åtta veckor, 28 grader.


Åtta veckor till USA. ÅTTA VECKOR! Det känns inte som särskilt lång tid. Bara fyra veckor två gånger. Eller 55 dagar en gång. Eller kanske 18,33 dagar tre gånger. Haha, det är inte så långt kvar iaf, och jag längtar!

Endel måste dock göras först, och jag skjuter alltid upp allting. Har fyllt i allt på DS-160, men inte fixat nått foto. Jag tänkte att man kanske kan ta bilden själv, men nu på sommaren är ja bara ute o badar hela tiden, sminkar mej inte, fixar mej inte, och då är det inte så kul o ta foto ;) Men får väl ta tag i det. Nån gång, nån dag.

En fråga till er andra blivande au pairer, hur mycket kontakt har ni med era värdfamiljer nu innan ni åker? Jag har inte så mycket, men de är ju inte hemma nu, och dessutom vet jag inte vad vi skulle prata om. Har inget speciellt jag vill veta eller så. Det enda jag funderar över är vilken storlek jag ska köpa om jag köper svenska tröjor till barnen, men det kan jag kanske fråga deras nuvarande au pair om :P Men borde jag maila familjen nått? Känns lite skumt bara att skicka ett mail "bara för att". Jag har ju som sagt inga frågor. Och jag har redan mailat o skrivit att jag ser fram emot att komma ;) Det gör jag verkligen!

Okej, det om au pair. I helgen var jag på Hönö utanför Göteborg. Tänkte ladda upp nån bild därifrån, men jag hittar inte min kamera. Hoppas den inte är glömd. Hönö var härligt iaf, med underbart väder. För att komma dit kör man typ rakt genom Göteborg, och det gjorde jag en fredag klockan 5. Ingen bra idé kan jag säga. Bilköer i alla filer genom hela stan. Man fick stanna typ var tredje meter. Men nu har jag iaf klarat av storstadskörning! Stolt.

Här hemma är det det varmare, det är över 30 grader i skuggan, och 28 frader i vattnet! Det är underbart skönt att ha en sjö i trädgården, men 28 grader blir man knappt svalkad av ju :P Eller det blir man, lite. Och om man simmar lite djupare så är det lite svalare åtminstone. Underbara (liiite väl överdrivet varma) sommar! Men man får njuta medans den är här! 

Här skulle jag lägga en bild på en fisk som bror fångade, men det ville sig inte. Första gången jag har problem med blogg.se

Adiio



Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Ja det är jätte kul. Jag hade aldrig trott att jag skulle bli det. Men dom är typ bland de närmaste vänner jag har nu när B kommer åka. Jo det är ju jätte jobbigt, jag har hållit på att dö hela gårdagen. Och idag gör mina armar ont. Så vad har du för jätte armmuskler? :P

Det känns jätte bra med min värdfamilj. Jag har inga större grejer att klaga på. Så jag tror verkligen det är en perfekt match. :D

2010-07-13 @ 02:05:45
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: malin

du behöver väl inte fråga en massa såna frågor? fråga hur semestern är, och om dom ha det trevligt, om dom ha några planer mer i sommar, berätta om din sommar, vad du ska göra eller nåt, skicka bilder, det ha jag gjort i massor.

2010-07-13 @ 10:49:23
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Nathalie- Blivande au pair

Skriv ett mejl och berätta om vad du har för dig och fråga hur de har det i grekland osv. :) Det är ju på så sätt som du lär känna de ännu mer och då kommer det troligtvis kännas ännu bättre när du kommer sen. Jag skickar i väg mejl till min värdmamma då och då, de är rätt sega på att svara dock, lite busy som att säga. Men tror att det betyder mkt för dem ändå. :)



Haha, jaaa märkte det. seeegt. och nu funkar ionte mitt ljud längre heller, ännu segare !! ;/ men men .. självklarrt, då ska det diskuteras!! :D

2010-07-13 @ 11:16:24
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Josefin

jag lovar! när jag väl får en match, haha :D

hur lång tid tog det för dig att säga ja till din familj? :)

2010-07-13 @ 13:47:18
URL: http://nannydiaries.blogg.se/
Postat av: micaela

åker med sts! just nu känns det bara som att alla andra får familjer utan jag. hur lång tid tog det för dig att få din familj? :)

2010-07-13 @ 15:26:58
URL: http://mmicaela.devote.se
Postat av: micaela - blivande aupair

jaa med sts måste man göra en video innan man får typ skicka ivög ansökan till USA. OJ, jag vill också ha machningar. hellre att jag får flera så man vet att man likosm faktiskt är "valbar" typ.



140 timmar - barn under 2 och de andra timmarna vet jag inte riktigt, närmare 1500 något.

2010-07-13 @ 18:23:04
URL: http://mmicaela.devote.se
Postat av: Sofia

Svar: men vi paddlade också långsamt, och jag höll på att dö efter 1 timme. :P Jag trivs jätte bra, jag har orat mig i flera dagar hur det ska bli med mina "vänner" när B åker hem. Men jag har redan blivit kontaktad av 3 stycken. Så det känns bra. ;) Jadu, våran date vet jag inte hur det går med. Vi ska ut och äta middag idag. Men jag ser det inte som någon date, jag ska bli jätte förvånad över att det bara är vi två. För jag tror det bara kommer vara vi två. Och jag vill egentligen inte gå, men jag vet inte hur jag ska kunna slingra mig undan. :P



Och du kommer säkert också få några amerikanska vänner när du kommer. :) Jag hade ju tur som hade B som redna kände dom. Men det är säkert lättare än vad man tror att träffa amerikanker. :)

2010-07-14 @ 00:07:48
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: MARTINA

Åh vad kul! Ja, Potomac ligger jätte nära :) Tar ca 10-15min att åka dit!



Mina värdföräldrar vet att jag har en blogg. Frågade om det är okej om jag lägger upp bilder på tjejerna och säger deras namn och de sa att det var okej! Vissa värdföräldrar vill gärna själva läsa bloggen, men mina har inte frågat om adressen :) Men fråga, det var inte så svårt!



Vi får ta och träffas när du kommer hit tycker jag!

2010-07-14 @ 13:44:44
URL: http://martinaaupair.blogg.se/
Postat av: micaela - blivande aupair

Ja jag hoppas verkligen det, även om man kanske inte machar med första familjen så skulle jag vilja att det var någon som var intresserad så man får lite bekräftelse att man faktiskt är "tillgänglig". har varit godkänd sen i fredags så det kommer väl, jag som är så himla ivrig bara eftersom man läser om alla som får hit och dit hela tiden! :)



ne precis, tror de var 200 timmar för att få ha mindre barn.

2010-07-14 @ 15:59:56
URL: http://mmicaela.devote.se
Postat av: Josefin

okej! men det är bra, det ger mig hopp, haha :D

jag har verkligen inget tålamod. har bara varit godkänd sedan i fredags men är ändå otålig, haha :D



men vad bra! det ska jag göra?



hur ser din värdfamilj ut? :)

2010-07-14 @ 20:36:14
URL: http://nannydiaries.blogg.se/
Postat av: sigrid

Njä, det kan man inte.. Tyvärr, aknkse från H&M, men jag tror inte det!



Åh, nu börjar det närma sig, eller typ närma sig för dig ;) När är det dags för visum?



Jeap, men de har tröjorna i affären! KollA, de är som sagt skitbilliga!

2010-07-15 @ 05:23:03
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0