This is what keeps my up at night.




Jag är ett stort twilight-fan, och har varit det ända sedan jag läste de tre första sidorna av första boken. Det går inte att undgå, det går inte att motstå, och jag gillar det! Mycket!

Tycker självklart att böckerna är mycket bättre än filmerna, mycket mycket bättre. Det går inte att beskriva alla känslor och händelser helt rätt och riktigt i en film. Men jag älskar ändå filmerna, också.

Har köpt och läst alla fyra böckerna två gånger var på svenska, och nu även på engelska. Eller jag håller på med sista boken på engelska just nu. Och jag kan inte sluta läsa. Har läst halva boken idag. När man väl börjar ät man så fast att man inte kan, och inte vill sluta.

Detta är ordningen på hur bra jag tycker böckerna är:

~ Twilight (Om jag kunde drömma) Bok nummer 1

~ Breaking Dawn (Så länge vi båda andas) Bok nummer 4

~ New Moon (När jag hör din röst) Bok nummer 2

~ Eclipse (Ljudet av ditt hjärta) Bok nummer 3

Det är ganska jämnt mellan New Moon och Eclipse, men det som avgör är att jag aldig riktigt kommer ihåg vad Eclipse handlar om :P Jag läste den senast igår, och fick ändå tänka efter en bra stund nu innan jag kom på handlingen ;) Twilight och Breaking Dawn är överlägset bäst iaf.

Kände för att ha ett icke au pair relaterat inlägg i min au pair blogg, så..

"Don't be afraid," I murmured.
"We belong together."
I was abruptly overwhelmed by the truth of my own words.
This moment was so perfect, so right,
there was no way to doubt it.
His arms wrapped around me,
holding me against him....
It felt like every nerve ending in my body
was a live fire.
"Forever," he agreed.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Jag har ingen aning om hur mycket min resväska rymmer i literväg. Jag kommer faktiskt inte ens ihåg måtten. :P men 105 liter låter väldigt mycket. Så stor var inte min, det är jag säker på.

2010-08-10 @ 03:42:44
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Martina

Haha, SCARY! Jag hade tänkt blogga om precis samma sak! Har läst dom 3 första böckerna på en vecka nu och hämtade precis ut den sista idag och har streckläst sen dess. Mamma kallar mig besatt ^^ Dom är för bra för ens eget bästa!



Du, i need help. Jag har TYP inte pratat med min familj sedan vi macthades och det börjar kännas lite som att det är dags att slänga iväg ett mail iaf. Men jag har ingen aning vad jag ska skriva eller fråga? "Öhm.. hur gick det på jobbet idag?" Nej men, har du något förslag? :) Jag är verkligen helt tom på ideer och det känns tråkigt att inte prata med dom..

2010-08-10 @ 20:13:15
URL: http://joietoujours.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Spotify fungerar i USA. Men efter 2 veckor "lägger det av". och då måste någon från sverige logga in på ditt konto. Och då fungerar det för dig igen. Så min syster får allt ställa upp och göra det åt mig. :P

2010-08-11 @ 22:58:32
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Halloj! Nu har jag en fråga till, ska ha min intervju nu på lördag, kan inte du berätta lite hur den går till och vilken typ av frågor de ställde till dig o så. något speciellt man bör tänka på?

2010-08-12 @ 22:33:20
URL: http://www.conken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0