Skype med la familia.


Idag har jag skypat med mina värdföräldrar, mycket kul. Det är så skönt att jag inte är ett dugg nervös för att prata med dom, engelskan flyter på utan några problem, och man har hela tiden saker att säga, det blir ingen jobbig tystnad eller så. Dessutom är dom roliga, man kan skämta med dom och så. Det känns verkligen naturligt att prata med dom.

Alla frågar om jag är nervös, men det är jag inte. Allt känns bara bra.

Presenterna till värdfamiljen är i princip klara också. Jag lägger upp bilder när jag fått alla presenter hemskickade, har beställt en del på internet. Men till barnen blir det iaf varsin sverigetröja, godis och sen får en av tjejerna en pippibok (som jag nyss beställde på CDON.com) och den andra tjejen får en målarbok med Bamse. Föräldrarna ska få en bok om Sverige, som jag också beställt, men jag vet inte exakt när den kommer, hoppas verkligen att den hinner komma innan jag åker. Annars har jag gjort bort mej lite, för exakt samma bok fanns att köpa i Stockholm, men jag gjorde inte det :P

En lite störig grej när jag skulle beställa pippi-boken var att man får gratis frakt om man handlar för minst 100 kronor (studentrabatt med CSN-kortet), och boken kostade 99 kronor. Så jag letade reda på det billigaste som fanns på CDON och köpte det också, för att få gratis frakt.  En singel blev det, för 7 kronor. Prison Break Anthem med Styles Kaye. Haha, den åker nog i soptunnan så fort jag får hem den. Men det blev billigare att köpa den än om jag inte köpte nått mer, och istället betalade frakten.

Idag har jag även chattat med en tysk tjej som åker samtidigt som mej med samma organisation till typ samma ställe. Det finns massvis med au pairer runt omkring där jag ska bo. Särskilt tyskar. Men det är kul, för dom som redan är där skriver på facebook och håller koll på hur många dagar det är tills jag ska komma, och de har redan planerat resor osv. som jag får hänga med på. "Vi pratade om dej häromdan" säger de ibland. Det är kul ;)

Jag har fixat min nedräkning också, så den stämmer. 17 dagar kvar till USA!

Bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej faktiskt inte...

jag är rätt så lugn..

kommer kanske bli dock :P haha!



Jag bor 1 timme norr om halmstad

ett samhälle som heter Smålandsstenar

(jätte liten håla :P)



Vart bor du då?



Jag har också nästan bara massa tyska tjejer i mitt område där jag ska bo i USA haha!

2010-08-21 @ 16:48:49
URL: http://josefinaupairinamerica.blogg.se/
Postat av: Tinde

snaaaart! var köpte du tröjorna :) ?

2010-08-22 @ 09:21:34
URL: http://tindes.se
Postat av: Anonym

Hahah vaa ? fan va weird..

Då vet jag säkert vilka dom människorna är..

ska bli grymt skönt att lämna den hålan vill ja lova! haha ;-D

2010-08-22 @ 10:56:56
URL: http://josefinaupairinamerica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej det är klart !! Jaa faktiskt har växt upp med dom

(alltså , jag känner dom inte nu..men tex Jag och Anton gick i samma klass när vi var små osv.. :))

Har ni gått i samma skola då, med tanke på att du känner dom?

2010-08-22 @ 20:37:39
URL: http://josefinaupairinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0