Min värdfamilj är inte död ;)


Åh vad glad jag blev när jag vaknade idag (Klockan 14, senaste jag vaknat på hela sommaren) och såg att jag fått 6 nya mail! Jag tänkte att något av dom måste vara från värdfamiljen. Och det var dom! 5 mail från värdfamiljen och ett mail från min sån där counseler, imrådesrepresentant eller vad det nu kallas. mailet från henne var dock utan intresse, för det handlade om en resa alla au pairer i området skulle göra nu i augusti. Men mailen från värdfamiljen var verkligen av intresse, och jag blev superglad!

De har ju varit i Grekland, och tydligen är det strejker och sånt där, och de hade inte alltid haft tillgång till Internet trots att de blivit lovade det. Dom kommer iaf hem på onsdag, och då vill de skypa med mej :) Pappan är glad att jag redan börjat lära mej grekiska, och det är jag också. Jag vill bli kung på grekiska!

Faniljen frågade mej vad jag vill läsa för kurs i höst, så skulle de försöka se till att jag kan börja lite senare, så jag ska tänka efter ordentligt nu och sen skicka ett svar.

Om ni undrar varför jag fick 5 mail från värdfamiljen förresten, så var dett ett mail met text, och sen fyra mail med en bild i varje, för det visste inte hur man bifogade flera. Så jag har fått lite fler, precis nytagna, bilder på barnen nu. Så nu fick jag en kick med ännu mer längtan tills 7 september!

Igår hade jag grillfest här hemma, för att vara säker på att hinna träffa allt folk. Det var jättetrevligt, och fint väder fick vi också, fast att det "skulle" regna. Tack tack alla :)

Nu ska jag äta frukost, sen svara på värdfamiljens mail.

Kommentarer
Postat av: elin

Ja men visst :) Vi får hålla kontakten på bloggen eller facebook kanske. Innan jag fick den här familjen så sa jag att vart jag än hamnar i USA så ska jag definitivt ta ut semester och åka till CA. Men nu hade jag ju otroligt tur och fann min drömfamilj där :)

2010-08-08 @ 20:43:35
URL: http://eeeliiiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0