Min nya väska, maybe?


I väntan på att jag ska bestämma mej om jag ska fortsätta blogga eller inte, så kan jag väl lika gärna lägga upp ett litet inlägg. Hittade en väska idag, som verkligen var jättesnygg, och som jag mest troligt tänker köpa. Den är från Accent. Finns en sån affär i Jönöping, så jag kanske drar dit imon och kollar.
    
Visst är den snygg! Precis min stil, och inte alltför dyr. Eller det beror ju på vad man jämför med. 1195 kronor kostar den största storleken, den jag vill ha. Det stod inte så mycket om den på hemsidan, vet inte vad den har för lås och sånt, men det tänker jag att jag kollar imon då. Eller fredag eller när det blir.

En sak jag funderar på gällande packning och vikt och sånt; Man får ju ha en väska som väger 23 kilo. Och väskan väger kanske 3-4 kilo i sig själv. Så 20 kilo. Får det plats 20 kilo packning i en väska? Eller hur stor behöver den vara? Det är ju onödigt om den är större, så att det blir massa tomt utrymme = onödig vikt. Men den får ju inte vara för liten, allt måste ju få plats. Så, en fråga. Vilken storlek behövs på väskan? I cm och i volym och så?

Blev helt kär i denna väskan iaf. Sen tänkte jag att man kanske skulle kunna ta med sig sin sportbag som handbagage? Så kommer den med till USA också. Om man har en hård kabinväska så känns det som om det är svårt att bära med sig både den och den stora väskan. Enklare med en bag man kan ha över axeln. Men jag funderar över storlek och så, det finns säkert massa begränsningar på handbagaget. Men, eftersom det är an mjuk bag, så behöver man ju inte packa den full, och så kan man liksom trycka ihop den så den blir liten :P Kan man göra så?
                        
Här är ett alternativ till den andra väskan. Den är lite större men kostar lika mycket, och den har TSA-lås och 4 hjul. Den andra hade 2 tror jag. Så denna kanske är lite bättre, men inte lika snygg.

Får jag ha taxarna på mej? Så säger man "Vi ses" på grekiska. haha.

Update: har ringt och lagt undan den turkos-blommiga väskan, ska köpa den idag eller i morgon. Den has TSA-lås och rymmer 105 liter. Jeii :)


Kommentarer
Postat av: Lollo

2010-08-05 @ 00:07:23
Postat av: Lollo

Ja, det får plats för mig iaf :D

2010-08-05 @ 00:08:01
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Lollo

Den rymmer 90 liter och min kabinväska rymmer 45 liter.

Så jag lär nog få plats med allt :)

2010-08-05 @ 12:15:48
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Martina

Oj! ja du bra fråga, jag fick ju en oväntad stor räkning när jag valde att åka med CC istället så min budget kanske inte kommer tillåta en ny resväska så jag ska nog ta pappas, men det är en sån där vanlig stor svar som man har när man åker på charter and such.. Jag tror i ärlighetens namn inte jag kommer ha med mig så mycket. Jag kommer faktist köpa på mig det mesta :)

2010-08-05 @ 15:55:19
URL: http://joietoujours.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tänk på att väskan bara får vara vissa mått också när du åker till USA. Så kolla upp det om du inte har gjort det, ett tips bara ;)

För min är exakt de måtten man får ha högst.



Okej, jag köpte en kabinväska eftersom det är en bra storlek på väskan när man åker på wekeends, då tänker jag inte dra den stora.

Annars tänkte jag ha en stor handväska först, men köpte en kabinväska för mindre resor :)

2010-08-05 @ 17:41:34
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej :) Om jag lyfter den i handtaget på sidan så lutar den lite mer på den sidan där hjulen är men det är nog för att det är lite tyngre där. Men om den bara står på golvet så är den rak. Nej jag har faktiskt inte koll på måtten, är det jätte viktigt att den är exakt eller vad händer om den är lite för stor? Isåfall få man kanske byta väska :( Hur får man veta vilka mått det ska vara?

2010-08-05 @ 23:50:26
URL: http://eeeliiiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0