Funderar på att sluta.


Jag funderar på att sluta blogga. Haha, bloggen startades för att folk skulle kunna ha koll på mej under mitt år i USA, men nu tänker jag kanske ta bort den redan innan jag åker :P Men varför blogga egentligen? Varför ska helt random människor veta vad jag gör i mitt liv? Och varför ska min familj veta allting? Det var ju därför jag började blogga från allra första början, för att typ mamma skulle kunna veta vad jag gör i USA. Men om jag flyttat nån annan stans i ett år, nån stans i Sverige, så skulle jag aldrig ha tänkt tanken på att blogga, då skulle mamma inte uppdateras varje dag om vad jag gör. Så varför nu?

Det kan väl vara roligt att få ett eget år, ett år med helt egna upplevelser som ingen annan vet om. Så kan man berätta mer när man pratar på skype eller när man träffas igen sen. Fy vad lat man är som skriver allting här, bara för att slippa förklara saker, och prata om saker. Om nån frågar mej nått säger jag ofta "läs min blogg istället". För då slipper man säga samma sak flera gånger. Det är väl det som är plusset med en blogg, man slipper upprepa sig så mycket. Men jag kan ju skriva brev, eller mail, om jag vill att folk ska veta vad jag gör. Alla behöver väl inte ha tillgång till mitt liv? (Jag menar inte att alla i hela världen läser min blogg, men alla i hela världen kan läsa min blogg, de har tillgång till den liksom)

Det finns ju bra saker med att blogga, för det första så är det ganska roligt. Och en annan sak är att vänner som man inte pratar med så mycket, eller inte träffar så ofta, de kan ju läsa bloggen och på det sättet veta lite vad jag gör, och då fortfarande känna mej typ. Och, det är ett sjukt bra sätt att hålla kontakten med andra au pairer! Meen, som sagt, jag tror jag ska sluta.

Dettta de tankar som jag tänker just nu, vi får se hur det blir..

Har övat massa grekiska idag förresten, och jag börjar bli duktig! ;)

5 veckor kvar gott folk. FEM VECKOR!


Kommentarer
Postat av: Maja

Näääääääää sluta inte!

2010-08-03 @ 01:34:59
URL: http://bitterhaggorna.blogspot.com
Postat av: Elin

Ja eller hur, älskar att läsa andra au pair bloggar och få tips så jag tyckte det var lite kul att starta en själv :)Jag köpte den stora väskan på Accent och den lilla på Rusta.

2010-08-04 @ 14:06:16
URL: http://eeeliiiiin.blogg.se/
Postat av: marie

Tycker inte att du ska sluta. Tänk vad kul att kunna kolla tillbaka i arkiven om vad som hände under ditt år, ha allt nedskrivit som en dagbok liksom :) Fast ja, vill du inte att randomfolk ska kunna läsa den, så sätt lösenord på den ^^

2010-08-04 @ 14:19:44
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Martina

haha, duuuh! Jag tänkte liksom 34 dagar, typ en månad ;D haha! Jag tror jag ska till ambassaden 20:e, CC snackade något om att dom hade en heldag uppbokad där, men har inte fått besked än..



Btw, så jag förstår vad du menar med bloggen, men man behöver ju inte satsa fuuullt ut om man inte vill, det börjar kännas som att det finns oskriva regler för att vara topp aupair bloggare som att man ska skriva utförligt om ambassaden om läkarundersökningen and so on.. Jag tycker du ska fortsätta blogga men man behöver ju inte satsa så fullt ut (: utan mer låta det vara öppet för när man känner för att skriva och dela med sig..

2010-08-04 @ 15:13:32
URL: http://joietoujours.blogg.se/
Postat av: marie

Jaa, men det kan man ju göra ;) köra old school! :D Hoppas det löser sig iaf :d

2010-08-04 @ 15:25:53
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Elin

Varsågod :) Det var ju kul att du hittade en väska. Accent har ju väldigt bra väskor och jag tycker iaf att det är viktigt att ha en bra väska när man flyger så långt. Jag är supernöjd med min :)

2010-08-04 @ 16:37:50
URL: http://eeeliiiiin.blogg.se/
Postat av: malin

sätt lösenord på den och ha som en dagbok, så kan du printa ut varje sida när du kommer hem och läsa tbks på om 30 år .. man glömmer lätt små saker som var roliga just då.

2010-08-04 @ 16:58:42
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

Ja beror ju helt på vad man gilar, penna eller tagentbord (Y)

2010-08-04 @ 17:59:05
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Cornelia

jag har inget msn (tro det eller ej) på min dator, men det va bra inspiration, är det ok att ha typ en stillbild där det står typ "min familj" och sen berätta eller visa om dem..? Men annars kan du adda mig på fejjan Cornelia Lundgren..

2010-08-09 @ 20:36:15
URL: http://www.conken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0