Blir galen, dumma resväskor!


FYRA VECKOR TILL USA! ojojoj..

Jag blir galen på det här med resväskor. Ingen big deal egentligen kanske, men det känns ändå rätt viktigt att det blir rätt. Jag köpte ju en väska förra veckan, en stor som rymmer 105 liter. Jag provpackade lite slarvigt idag, och den blev inte ens halvfull! Man behöver väl inte ha med sig så mycket egentligen? Bara kläder ju. Och kläder kan man dessutom köpa där. Dessutom har jag ju handbagage med mej, en sportbag som rymmer rätt mycker den också. Jag funderar iaf på att byta till en mindre väska, men storleken mindre är rätt mycket mindre. Den rymmer 62 liter. Låter jättelite ju, men som sagt, vad ska man ha med sig?

Kan alla au pairer kommentera och säga vad de har för väska och hur mycket den rymmer? Jag blir galen här ju.

Känns onödigt att ta med sig en väska med en massa tomrum? Bättre med en mindre som man kan använda till kortare resor också eller?

Ska skypa med min värdfamilj på onsdag, och vara barnvakt i morgon. Längtar..

Kommentarer
Postat av: Miriam

Hej

Jag komenterade nyss pa FB ocksa men jag laste i ditt inlagg att du intew vill ha med en vaska med tomrum. Om vaksan har ratt mattt och inte har overvikt sak an tomrummet vara bra att ha nar du aker hem sedan for du kan bara ta med en vaska gratis sa att saga, den andra kostar extra och om du vill ha annu en eller skicka paket hem blir svindyrt sa da kan en stor vaska vara bra att ha. Nagot att tanka pa! For du kommer sammla pa dig mycket saker tro mig ;))

2010-08-09 @ 15:58:15
Postat av: Cornelia

ta den största väskan du kan hitta, jag har varit utbytesstudent och när jag åkte dit hade jag inte speciellt mycket med mig och även lite tomrum men när jag åkte hem fyllde jag den väska plus fyra bagar så ju större desto bättre! Kul att du också ska iväg, älskar att läsa bloggar :P hur långt tog det innan du fick en match och hur länge var du godkänd innan du ville åka?



/Cornelia

2010-08-09 @ 16:17:21
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: emilia, Au pair i Los Altos, California

Skrev litet svar på bloggen angående din fråga om resväska :)

2010-08-09 @ 17:00:14
URL: http://emilia1.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej!

hittade din blogg genom emilias just nu precis.

Jag har vart aupair i usa en gång och london 2 gånger och trust me: du behöver inte alls ta med dig mycket. Tänk kanske ombyte för 2 vedckor frammåt. bland det första man gör när man är borta är att kolla in shoppingen och man kommer alltid ut med påsar;) jag resten genom aupair in america och då fick vi ha 2 väskor med 23 kg each. DET BEHÖVS ABSOLUT INTE!!! bara ett litet tips;)

lycka till med alls. DC är awesome!

puss& kram

2010-08-09 @ 17:46:17
URL: http://elinslondon.blogg.se/
Postat av: Cornelia

sv. helt sant det där med vikten men samtidigt kanske man vill ha med sig en del saker i väskan som tar mer plats än vikt.. och om du ändå har en bag i handbagaget så kanske den kan användas på kortare resor, och om inte annat borde du ju kunna låna från familjen om det är så, eller köpa en.. Okej, låter ju bra att det går fort, blir man godkänd typ dagen efter intervjun eller tar det också några dagar? och hur va din video, har tänkt att det nog är bra att göra en, men hur avspeglar man sin personlighet på en tyst plats när man stirrar in i en kamera liksom? tittade på cultural cares hemsida men eftersom de har lite andra direktiv än SI vet jag inte hur inspirerad jag blev :P kan du inte berätta lite om hur din video va? :D Blir så himla peppad av au pair bloggar :D

2010-08-09 @ 18:26:27
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: malin

du behöver ju inte fylla väskan? men kan ju vara bra att ha med sig hem sen, då kanske du fyller den tillslut.

2010-08-09 @ 23:51:17
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

ja de blir de ju isf :D

2010-08-10 @ 00:29:28
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0