7 augusti.


Det är just nu lördagen den 7 augusti. Vet ni vad det betyder?! Det betyder att det är exakt en månad kvar tills jag åker till USA! Watch me do my victory dance!! Do do dobi do do bi do bi, wobi do bi doooooo, yeah!

En månad är inte så fasligt lång tid. Det kommer gå fort. För fort? NEJ! Det kan inte gå för fort nu, jag vill ivääääg! Okej, det kanske är lite lite sorgligt o jobbigt att säga hejdå till alla vänner, och ännu jobbigare att inte kunna säga hejdå till vissa, eftersom tiden faktiskt går så pass fort, och endel är inte hemma och så. Men men, what's the big deal, jag är ju (troligtvis) hemma om ett år igen och då kan jag träffa folk :)

Ett år går också fort. Usch usch, bara det inte går för fort.

Jag hoppas bara inte min värdfamilj är död eller nått. Jag skickade ett till mail till dom igår, de har ju inte svarat på det förra. Jag frågade dom lite om packningen, om jag behöver ha med mej lakan och handdukar och sånt eller om jag får det av dom. Men jag pratade med deras nuvarande au pair sen, och hon sa att jag inte behövde det. Den nuvarande au pairen hade inte heller hört från värdfamiljen på ett tag (Hon är i Sverige nu, eftersom dom varit i Grekland i över en månad så hon åkte hem på semester). Så tänk om det skulle ha hänt dom nått? Vad skulle hända med mej då? Inte för att jag tror att det har hänt nått, jag bara låter min knäppa hjärna leva fritt ;)

Jag frågade dom också om college. Där är jag riktigt oroad, och lite sur. Som au pair förväntas man läsa kurser på college för 6 credits. En kurs kan vara allt från 0 credits till 3. Jag har tittat ut en kurs på 2 credits som jag gärna vill ta, men för att få ihop 6 credits behöver jag då ta 3 olika kurser. Jag kan omöjligt ta alla kurserna samma termin, för då skulle jag inte göra något annat än att gå på college. Jag behöver alltså ta minst en kurs denna terminen, vilket leder till mitt stora problem.

Jag kommer till Potomac den 10 september, kursen (typ alla kurser) startar 30 eller 31 augusti. Jag skulle alltså missa två veckor, fyra lektioner. Dessutom har jag hört att man i förväg måste besöka colleget för att göra nått språktest och så, men jag kan ju inte göra det i förväg eftersom jag inte kommer förräns den 10 september! :(
Så mest troligt kommer jag inte kunna läsa några kurser i höst. Det suger! För jag vill verkligen gå på college! Dels för att lära mig, och dels för att träffa folk! Vad kan vara ett bättre sätt att träffa folk än att gå på college? Då kanske man träffar lite amerikanare med! Ytterligare en anledning till att vilja börja plugga redan nu i höst. Ju tidigare man lär känna folk, desto längre tid kan man vara med dom.

Jag skickade ett mail till läraren som håller i kursen som jag vill läsa, och förklarade min situation, men jag tvivlar på att det kommer funka. Men, man kan ju hoppas!

(Något som är surt är att jag från början tänkte åka tidigare, och då hade jag inte haft detta problemet! Men då hade jag ju iof inte haft denna familjen heller så..)

Nog med negativt tjöt och gnäll. Det är den sjunde idag! Nästa gång det blir den sjunde så ska jag sätta mej på ett flyg mot USA! Niiiiiiice!!

Kommentarer
Postat av: elin

Hej! Jo det känns skönt att dom inte trodde att det skulle bli problem. Jaha det var så du menade! haha jo den är lite "ojämn" i dragkedjan, men hon i affären sa iallafall till mig att det inte är lika synligt när man packat väskan full, och man ska helst packa den så full som det går (det kommer inte bli ett problem för mig) haha.

2010-08-07 @ 11:28:06
URL: http://eeeliiiiin.blogg.se/
Postat av: elin

Jag tänker mest bara packa lätta grejjer typ linnen och sånt. Men det är nog bra att prova packa innan och väga den så man ser hur mycket det blir :)

2010-08-07 @ 12:51:20
URL: http://eeeliiiiin.blogg.se/
Postat av: elin

Tack ! :) KÄnner mig såååå glad :) Ska uppdatera du och skriva lite mer om familjen och allt

2010-08-08 @ 09:59:54
URL: http://eeeliiiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0