Telefonsamtal med SI, och ytterligare ett nej tack.


Jag ringde SI idag, för att få prata av mej lite och ställa lite frågor. Jag undrade om dom tyckte det var okej att tacka nej till familjerna utan att ha en telefonintervju. Det var det, fast dom rekomenderade att man skulle prata med alla familjer som kontaktar en, om inte annat för att få träning i vilka frågor man ska ställa och så.

Jag känner dock att det vore väldigt olustigt och knasigt att säga att man är intresserad, och ställa en massa frågor, om man redan från början vet att man tänker tacka nej. Svårt att ställa frågor när man inte undrar något, för varför ska jag undra massa om en familj jag ändå inte vill åka till? Dessutom slösar man ju deras tid. Meningslöst.

Jag bestämde mej därför för att tacka nej direkt. Självklart skrev jag till mamman att de verkade vara en underbar familj, men att de inte var rätt för mej.

Dessutom gav jag ett önskemål till SI. På deras hemsida finns det nämligen några exempel på lediga värdfamiljer, och där har jag tittat ut en familj som passar mej. De är utan djur och har två barn i på 1 respektive 3 år! :) Perfekt för mej! Så nu hoppas jag att de hör av sig. Vore väldigt roligt!

Jag är också lite lugnad över det här med bristen på matchningar. Hon jag pratade med från SI sa att det inte alls var konstigt om man "bara" fått två matchningar när man varit godkänd i två veckor. Hon tyckte det var bra att några redan hade hört av sig. Och det finns absolut fortfarande kvar familjer som vill ha sin au pair i sommar. Så nu är jag hoppfull!


Kommentarer
Postat av: Sigrid

Klart att man inte ska tacka ja bara för att man fått en failj, det måste kännas bra också, och jag menar du har ngn månad på dig att bestämma dig :D, jag håller tummarna och följer med på matchningsstigen :D



Ja, men skulle du kunna tänka dig att åak tidigare respektiver senare om en familj hade velat det?

2010-04-23 @ 08:55:00
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0