Sunset, Maryland and South Africa.


Våren börjar komma här hemma nu, även om snön ligger kvar lite här och var i hörnen. I kväll var det iaf bra väder och en fin solnedgång över sjön :)

Angående den nya matchningen, nummer fem, från Maryland, så skickade jag ett mail till dom i morse om att jag gärna ville prata med dom på telefon. Har haft mailkontakt under dagen och kommit fram till att vi ska prata på Skype i morgon (de vill hellre skypa än prata i vanlig telefon). Jag vet inte exakt vilken tid ännu, men nån gång mellan 1 och 6 iaf.

Familjen har två pojkar som fyller 3 och 5 år lagom tills jag skulle komma dit. Åldrarna är alltså exakt som på barnen i Seattle. Maryland familjen vill ha sin au pair i Juli, vilket är perfekt för mej, då mitt önskedatum är 6 Juli. Seattle vill att jag ska komma i mitten av Augusti. Än så länge känns familjerna ganska lika, och jag vet inte om någon drar mer än den andra, men jag kan ju inte säga så mycket eftersom jag inte ens pratat med bägge familjerna ännu.

Jag fick ju mailadressen till en av Seattles förra au pairer, som bor i Sydafrika. Jag skickade iväg ett mail till henne och bad henne berätta vad hon tyckte om familjen och området och allt annat sånt. Fick svar väldigt snabbt, och hon var bara positiv. Hon skrev att jag inte skulle ångra mej om jag valde att åka till dem i Seattle. Men det är klart att familjen inte skulle gett mej hennes mailadress om de trodde att hon skulle säga massa dåligt saker ;) Hon skulle iaf skriva ett lite längre mail till mej så småningom sa hon. Hon tyckte förresten att det var coolt att jag bodde i Sverige. Yeah!

Jag känner att jag inte kan skriva så mycket mer angående familjerna eftersom jag inte vet jättemycket om dom ännu, och så kan jag självklart inte hänga ut dom här och skriva exakt allt vad dom sagt och gjort. Men det förstår ni ju :)

Vi får se hur det går i morgon, och vet vet, jag kanske får fler matchningar...

Update: Jag skypar med familjen från Maryland klockan halv två i morgon. De har skickat väldigt många bilder på sina pojkar också, det är kul. Dom är jättesöta, har en underbar utstrålning, och man vill ha dom här nu på direkten typ :)


Kommentarer
Postat av: malin

magkänsla magkänsla magkänsla (: mitt råd!! haha och det funkar.

2010-04-28 @ 09:53:07
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

nej nu är det nog lugnt (: men när det väl kommer till kritan sen och du måste välja ;D

2010-04-28 @ 09:58:28
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

Ja vissa inlägg kan man typ inte kommentera, hel konstigt. Men ja matchningsprocessen var mysig, när man fått 14 tillslut ville man dock bara ut ur den och ha sin plats, men den var kul :P haha



Ja österrike-bruden är fan galen! haha

2010-04-28 @ 10:04:01
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Lollo

När i Augusti åker du om det blir Seattlefamiljen? :) Jag åker nämligen den 16e Augusti ^^

2010-04-28 @ 11:58:58
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror att jag känner familjen från seattle eftersom att jag är god vän med deras nuvarande au pair. Är det inte lite konstigt att du inte får mejladressen till den nuvarande au pairen? Barnen och pappan är jättehärliga men mamman är tyvärr inte lika underbar som resten av familjen.

2010-04-29 @ 07:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0