Snö och oro.


   

Så här ser det ut utanför mitt fönster nu på morgonen, och det är inte okej! Det ska va vår nu ju! blök.

Idag kommer jag inte kunna skriva några inlägg, får bli sent i kväll i så fall, för jag kommer inte vara hemma. Ska strax köra till jönköping där jag ska hämta min balklänning och eventuellt sy in den lite. Sedan ska jag träffa Mikaela, shoppa hela dagen och gå på hockey på kvällen! Det kommer bli en lång dag, men en underbar dag :)

På au pair fronten står det still. Och det börjar oroa mej. Jag har varit i matchningsprocessen i två veckor nu, och endast fått en liten futtig matchning. Har ju till och med laddat upp en video nu! Tänk om ingen vill ha mej! Jag har inga backup-planer och inget sommarjobb. Det tackade jag nej till för jag har ju tänkt åka i Juli!

Okej, jag tror väl att jag kommer att få nån match så småningom iaf, men jag vill komma iväg i sommar, och det kankse inte finns några sommarfamiljer kvar?

Jag har faktiskt tagit det som en självklarthet att få många matchningar och hitta min perfekta familj. Men nu är jag faktiskt inte bara otålig, utan också orolig..

Is there something wrong with me?


Kommentarer
Postat av: Erik den bästa Persson

Bort med snön, blä! Fast vi har inte fått någon :)

Du, det tar sin tid för alla familjer att välja ut sina kandidater. Det kommer!

2010-04-21 @ 08:33:26
Postat av: Nathalie

Det är inget fel på dig vännen! Ta det lugnt bara, lovar att det dyker upp snart. Brukar vara lite trögt i början men sedan kommer det rulla in familj på familj så att du knappt kan hålla reda på de sedan. ;) Det löser sig! När man söker som au pair lär man sig att vara tålmodig. ;)

2010-04-21 @ 08:56:23
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Äh, det kommer jag fick vänta i tre veckor på min andra match! Tråkigt men sant, såg på au pair cousins att du hade avrese datum den 6, men du har väl ingen familj ännu? Det kanske är ett önskemål bara :D

2010-04-21 @ 17:53:39
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Gravid & Mamma till två flickor

Usch för snö.. Här har det med snöat hela dagen. Det är ju sjukt. Det ska ju vara vår nu! :)



Kram

2010-04-21 @ 22:11:05
URL: http://milliez.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0