Skandinaviska Institutet ~ Au Pair in America.

                                                           
Jag har fått lite frågor om vilken organisation jag åker med, och svaret är Skandinaviska Institutet (SI). Internationellt heter organisationen Au Pair in America, och är en av de allra största.

Jag känner ingen som åkt som au pair innan, så jag har inte haft någon organisation som varit självklar från början. Däremot var SI den första organisationen jag kom i kontakt med. Jag läste allt som gick att läsas på deras hemsida flera gånger om. Det fanns väldigt bra information, och man fick reda på i princip allt man ville veta. Jag kände mej väldigt trygg med SI, och det märktes att de visste vad de gjorde.

Jag blev också förvånad över hur billigt det var att åka som au pair. Om man jämför med språkresor man kan göra under tiden man går gymnasiet, så var det här i princip gratis. Dessutom får man ju betalt under tiden. När jag kollade vidare på lite andra organisationer så upptäckte jag att det låga priset tydligen var unikt för Skandinaviska Institutet. De övriga organisationerna erbjöd precis samma saker, samma garantier, och verkade lika seriösa, men de var dyrare.

Dessutom har jag hört dåliga saker och tråkiga händelser om både Cultural Care och STS, medans jag aldrig någonsin hört något negativt om SI. Den organisation jag tyckte verkade bäst var alltså även billigast. Då vore det ju bara idiotiskt all välja någon annan. Jag tror nämligen inte att en organisation är bättre för att de är dyrare. Och alla rykten jag hört har bekräftat detta.

Sen är det viktigt att säga att alla är olika, och alla söker olika saker. Det finns jättemånga som åkt med både CC och STS som är jättenöjda! Så det är viktigt att du kollar upp alla organisationer och ser vilken som passar dej bäst. T.ex. så tar SI inte emot några killar (vilket jag tycker verkar asskumt).

Men jag valde att åka med SI, och det har jag ännu inte ångrat. Allt känns jättebra, och om du ska åka som au pair men inte vet med vilka, så rekommenderar jag dem absolut!


Kommentarer
Postat av: * Em

Okej :) Haft en bra dag? :)

2010-04-18 @ 22:13:06
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: malin - blivande au pair

(du kan gärna få "icke-godkänna" min kommentar, så inte alla kan läsa den (a) haha

2010-04-18 @ 22:24:25
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin - blivande au pair

om det är sant, så kommer jag tyvärr inte åka.

jag får veta det på onsdag när jag skällt ut denna personen något så in i helvetet mycket! ... personen är min far (som jag inte vill ha som far iaf) är det sant, ska jag skjuta huvudet av honom, och är det bha nåt skit, så kommer jag ändås inte gilla honom mer än vanligt ...

2010-04-18 @ 22:41:25
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Anonym

En hörselskadad tjej med en CP-skada! Läs gärna!



http://iamemy.blogg.se

http://iamemy.blogg.se

http://iamemy.blogg.se

2010-04-18 @ 23:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0