Jag vill till Seattle JAG VILL TILL SEATTLE!


Gaaaaalet vad jag vill till Seattle just nu alltså! Pratade med mamman i precis en timma här med. Det var väldigt annorlunda från samtalet med den förra familjen. Då undrade de mest om jag hade några frågor, vad jag vill veta och så. Denna mamman pratade först på massa om familjen och om området och andra saker hon trodde jag vill veta, och jag satt med, mhm, okey, that sounds good. Sen hade hon 1000 frågor till mej! Det känns ändå bra, för det visar ju att hon bryr sig om vem som ska vara och ta hand om hennes barn.

Men många frågor var rätt krångliga, hon undrade vad jag skulle göra om barnen gjorde nått de inte fick, om jag var den avslappnade typen eller den diciplinerade typen o massa sånt. Och vad jag hade gjort för aktiviteter med barn i 2-5 års ålder i lärande syfte. Jag svarade iaf så gått jag kunde, och ibland sa hon att that was a good answer, så det var ju tur. Men hon är nån slags advokat, så hon är nog van vid att ställa massa läskiga kuggfrågor ;)

Jag hoppas att hon fick ett bra intryck av mej iaf, för jag gillar verkligen den här familjen! Fast hon berättade inte jättemycket om barnen kom jag på nu, jag borde kanske ha frågat henne mer om deras personlighet och så. Jaja, vi ska iaf Skypa på lördag klockan 18! Då ska jag få prata med pappan och barnen. Nästan en hel vecka dit, men hon tyckte att det var bäst att Skypa på helgen med tanke på tidsskillnaden, så att alla är hemma och vakna och så. Det skiljer nio timmar, så när klockan är 6 på kvällen här, så är den nio på morgonen där. Deras måndag har precis börjat nu :P

Jag fick mailadressen till en av deras förra au pairer, från Sydafrika. Hon hade stannat med familjen i två år, så de tänkte att hon kan berätta mer än den nuvarande au pairen antar jag.

Schemat skulle vara från 7.30 AM - 5.30 PM, måndag till torsdag. Sen 7.30 AM - 12.30 PM på fredagar, och ledig helg! Känns bra, det är typ så jag vill ha det. Inte vara ledig hela dagarna, då är det bättre med lång härlig helg :) Barnen är precis i den åldern jag vill också, en 5-årig flicka och en pojk som fyller 3 i sommar.

Innan var jag lite tveksam om hur jag skulle göra med familjen från Illinois, men efter att ha pratat med Seattle så känner jag verkligen att jag ska tacka nej till Illinois. Jag ska nog göra det ganska direkt, utan att prata med deras au pair. Då kan jag koncentrera mej mer på Seattle familjen, som jag verkligen vill åka till. Iaf som det ser ut nu. Tycker ni jag ska skriva till Illinois familjen att jag pratat med en annan familj, så att de förstår varför jag tackar nej?

Längtar tills på lördag, hoppas verkligen de inte dissar mej och hinner välja någon annan au pair innan dess..

Seattle Seattle Seattle Seattle!


Kommentarer
Postat av: malin

äsch, tacka nej till illinois ist!



Ja men SI ha inte alls lika många familjer i Cali som CC och sts menar jag :P

2010-04-26 @ 20:08:33
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Matilda

Låter ju jättebra det där lollo. :) Synd att du är så långt ifrån mig bara :(

2010-04-26 @ 20:13:43
URL: http://matildagust.blogg.se/
Postat av: malin

nej men dom behöver inte veta nån hel uppsats om det liksom, dom vet reglerna, att du prata med andra osv ... skriv liksom "you seem like a wonderful family, but I dont think we're the right match for each other, and i wish you all of luck with your next au pair" .. nåt sånt skrev jag till alla jag tackade nej till

2010-04-26 @ 20:22:22
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: David

Varför så bråttom? Kan du inte ligga lågt och invänta samtal med Seattle så du inte bränner dina broar?

2010-04-26 @ 20:46:49
Postat av: Nathalie

Åh, Lollo, alltså Seattle är inte alls fel ju! Jag tycker om Seattle, eller har ju aldrig varit där men känns som om jag skulle tycka om det om jag åkte dit! :) Och så har du mkt närmare till både Californien och Forks än vad jag har... ;) haha! Hoppas allt går bra nu och lycka till med skype och allt. ! Kram

2010-04-26 @ 21:10:08
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

Hej :) Jo jag trivs verkligen i Seattle. Jag tycker att det kanns som en ganska saker stad, kanner mig mycket sakrare har an vad jag har kannt mig i nan annan stad har i USA, dock finns det val lite skumma personer vart man an ar! Men Seattle ar forhallandevis lugnt :) Sen bor jag inte mitt i downtown, utan i ett slags villaomrade 10-15 minuter utanfor. Vart var det du skulle bo isf? Du kan ju prata med din vardfamilj om hur deras omrade ar. :)

2010-04-27 @ 00:36:41
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

glomde svara pa hur vadret ar! Det ar ju inte som i californien direkt, men det ar helt okej. just nu behover man inte ha jacka o forra veckan kunde man ga i shorts :) Det gar upp och ner. Forra sommaren var det 40 C i typ en manad, men sa varmt brukar det tydligen inte va

2010-04-27 @ 00:38:03
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker verkligen du ska tacka nej till Illinois om det inte känns helt 100, som det värkar göra med Seattle familjen. :) Jag håller tummarna för att det fortsätter lika bra och att familjen känner samma sak. Det här kan låta klychigt och jag själv ville inte tro på det för än jag matchade med min familj, men om du tycker att det känns sådär jätte bra med familjen så känner nog familjen också att det känndes väldigt bra. Man liksom klickar. Jag hade väldigt svårt att tro att min värdfamilj gillade mig lika mycket som jag gillade dom innan vi matchade. Jag satt på helspänn i flera dagar och väntade på svar. :P haha!

Men lycka till nu! :D

2010-04-27 @ 01:49:42
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Shit, jag måste bara berätta om det coola sammanträffandet, när jag skulle publicera min förra kommentar så kommer det ju upp att man måste variffiera (vad det nu heter) en kod för att kommentaren ska postas, och koden om jag skulle skriva var "seattle of". Ganska coolt sammanträffande! :D

2010-04-27 @ 01:51:35
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Denice

Ska försöka sammanfatta alla dina frågor :)

Det jag älskar med Seattle är att det både är storstad, men du kan få knäsla av småstad. Bor 3miljoner i Seattle-området. Våld är det inte alls mycket av, tror Seattle ligger 3-i-topp med säkerhet. Vädret är som Sverige, dock bara varmare temperaturer hela tiden. Har nu förlängt ett år och har inte ens en tanke på att förlänga i CA. Seattle är så mycket bättre än vad jag kunnat ana och här är livet mer easy going. Denna staden lämnar jag inte! Som sagt, familjen är värt så mycket mer än staden. Du kan ju alltid åka på semester till CA, tar 2h med flyg ;). Jag är glad att jag tog chansen här uppe!

2010-04-27 @ 03:31:23
URL: http://dsdream.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej,

Jag bor i Seattle och kom in på din blogg av en slump. Enligt dina beskrivningar av familjen så tror jag faktiskt att jag känner familjen som du pratar med just nu. Lite småroligt sådär :)

Lycka till!

2010-04-27 @ 07:04:11
URL: http://emelieaupair.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad roligt att du också (kanske) ska dit! Vilket datum skulle du åka i så fall?

2010-04-27 @ 21:01:03
URL: http://sofiesusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0