Hur är bästa schemat?


Jag har funderat lite på hur jag helst skulle vilja jobba när jag kommer till USA. Vilka tider alltså. Eftersom jag helst vill ha ganska små barn, så har jag tänkt att dom antagligen är hemma med mej på dagarna, vilket gör att jag skulle jobba långa dagar och sedan vara mer ledig på helgen. Jag har tänkt att det är så jag vill ha det, för annars vet jag inte vad jag skulle hitta på under dagarna. Och om man är ledig på helgen så kan man ju göra lite längre utflykter och övernatta hos kompisar och så :)

Men sen finns ju en annan typ av schema (som också finns i familjer med små barn, eftersom många småungar också går i skola/dagis typ). Då jobbar man en stund på morgonen, sen är man ledig några timmar mitt på dagen, och jobbar igen eftermiddag/kväll. Då jobbar man ofta på helgen också.

Gällande det här med studerande och så känns det som om alternativ två vore bättre. Då kan man ju läsa sina college kurser, vilket jag har tänkt göra. Och man kan vila lite på dagen om man är trött. Och säkert så finns det mycket mer att göra när man väl kommer dit, som inte är lika smidigt att göra på helgen.

Men jag har hört att man likaväl kan ta kurser på college på kvällarna, men då är man nog väldigt trött om man jobbat en hel dag? Jobbar man hela dagarna orkar man nog inte så mycket annat, men man får en skön helg sen. Så det finns ju både positiva och negativa saker med bägge schemana, och det finns säkert fler former av scheman.

Så, vad tycker ni är bäst? Hur ser erat schema ut, och hur skulle ni helst vilja ha det?

Kommentarer
Postat av: malin

många som ha små barn jobba ju mycket dagar och inte så sena kvällar, inte heller helger.

mitt shcema är ju - jag har äldre barn, vilket blir att jag börja runt 3 och sen slutar runt 7-8 på kvällarna, helger jobba jag oftast inte, så det är ju super olika, men ah vad vill du är ju frågan :D

2010-04-29 @ 21:41:06
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

jag tror iaf du ska försöka satsa att vara lite ledig på helger åtminstone, men när den rätta familjen dyker upp så bryr man sig kanske inte så jätte mkt om hur schemat ser ut direkt :D

2010-04-29 @ 21:59:30
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Om jag får säga det själv så tycker jag att mitt schema är bland det bästa schema man kan ha. Jag börjar jobba klockan 7, jobbar fram till 12,30 är ledig fram till 16,00, jobbar sen till ca 17,00. Jag är ledig varje helg också. :) Så jag är sjukt nöjd med mitt schema! :D

2010-04-29 @ 23:00:24
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sigrid

vet du ngt om seattle familjens schema?



Njä, jag matchade int med min första match! Jag hade ju 4 matcher, den förta hannmatcha med en au pair innan vi hann prata, den andra hade beslutat sig för att inte ha ngn ny au pair och drog sig ur programmet och den tredje och fjärde var mina bästa mtcher som jag ville komma till, men sen så var den fjärde mycket mer framår och jag fick bättre intryck av dem, dessutom had de yngre barn så när de sa att de ville matcha så gick jag med på det!



Så man kan ju säga att jag sa nej till en familj, men de var förstående, men lite ledsna då de också hade tänkt att ge mig det beskedet, att de ville matcha alltså, men eftersom de var på semester mitt i allt tog deras beslut längre tid!

2010-04-30 @ 10:39:02
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Nej det gör dom ju verkligen inte. Men det gör ingenting för mig. ;) haha! Men mina värdföräldrar värkar vilja vara så mycket som möjligt med sina barn när dom är lediga. Som jag slutar alltid när någon av föräldrarna kommer hem, runt klockan 17 då. Så jag är väldigt nöjd med schemat! :)

2010-04-30 @ 15:01:07
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så svårt att skriva vad som inte är bra eftersom att jag inte vill påverka din åsikt och jag vet att tex deras förra au pair trivdes jättebra. Men det är ingen värdmamma jag skulle vilja ha, hon har väldigt mycket regler och behandlar au pairen som en anställd (i alla fall den nuvarande) istället för en familjemedlem. Hon kanske bara har något emot just deras nuvarande au pair och det är ju en stor chans att du passar in jättebra i deras familj och blir behandlad som en familjemedlem. Men som sagt jag gillar verkligen barnen och pappan. Lycka till med telefonsamtalet :)

2010-05-01 @ 05:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.
RSS 2.0